• Õigused ja abi
    • Reisimine
      • KKK reisijale (koroona)
      • KKK ettevõtjale (koroona)
      • Üldised reisija õigused
      • Majutus
      • Lennureisija õigused
      • Autorent
      • Erivajadustega reisijatele
    • E-kaubandus
      • Internetiostud
      • Grupitellimused
      • Geoblokeeringu keeld
      • Voogedastusteenused
    • Ostud Euroopas
      • Kaupade ostmine teises riigis
  • Kaebuse esitamine
    • Esita kaebus
    • Tarbijavaidluste kohtuväline lahendamine
    • Vaidluste veebipõhine lahendamine
    • Euroopa väiksemate kohtuvaidluste menetlus
  • Meist
    • Dokumendid
    • ECC võrgustik
    • Kontakt
    • Uudised
  • ENG
  • Meist
  • Dokumendid
  • ECC võrgustik
  • Kontakt
  • Uudised
  • Õigused ja abi
    • Reisimine
      • KKK reisijale (koroona)
      • KKK ettevõtjale (koroona)
      • Üldised reisija õigused
      • Majutus
      • Lennureisija õigused
      • Autorent
      • Erivajadustega reisijatele
    • E-kaubandus
      • Internetiostud
      • Grupitellimused
      • Geoblokeeringu keeld
      • Voogedastusteenused
    • Ostud Euroopas
      • Kaupade ostmine teises riigis
  • Kaebuse esitamine
    • Esita kaebus
    • Tarbijavaidluste kohtuväline lahendamine
    • Vaidluste veebipõhine lahendamine
    • Euroopa väiksemate kohtuvaidluste menetlus
  • Meist
    • Dokumendid
    • ECC võrgustik
    • Kontakt
    • Uudised
  • ENG
  • Meist
  • Dokumendid
  • ECC võrgustik
  • Kontakt
  • Uudised
  • Dokumendid
  • ECC võrgustik
  • Kontakt
  • Uudised
14. mai
2025

!Tähelepanu!

Levimas on e-kiri, milles jäetakse mulje, et selle saatjaks on Euroopa tarbija nõustamiskeskus (ECC-Net). Kirjas lubatakse koostöös ettevõttega FinanceGuide finantspettuste ohvritel tagasi saada kaotatud vahendeid. Samuti kutsutakse kirja saajaid üles platvormil registreeruma ning oma isikuandmeid edastama. Tegemist on pettusega ning see e-kiri ei ole Euroopa…

Loe lähemalt...
09. mai
2025

Euroopa päev: Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus on aidanud tarbijaid juba 20 aastat

• 2024. aastal pöördus 29 liikmesriigis Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse (ECC-Net) poole pea 134 000 tarbijat. • EL tarbija nõustamiskeskused aitasid tarbijatel tagasi saada pea 9 miljonit eurot. • Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti…

Loe lähemalt...
11. aprill
2025

TTJA EL tarbija nõustamiskeskus hoiatab: e-pood kingamood.ee ei täida tarbijate ees oma kohustusi

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele (ECC) on tänaseks laekunud mitmeid pöördumisi seoses veebipoega kingamood.ee. Veebilehe omanikuks on kolmandast riigist pärit ettevõte, kes omab ka tänaseks suletud moodtallinn.ee ja mood-tallinn.ee domeene.

Loe lähemalt...
27. märts
2025

Kultuurisündmuseid täis suvi läheneb: kes vastutab, kui üritus tühistatakse või edasi lükatakse?

Tahad minna kuulama kaunist sümfooniamuusikat Tallinna prestiižsesse kontserdimajja, soetad pileti lasteetendusele või soovid vaatama minna Eurovisioonil osalenud Horvaatia poplauljat? Eesti piletiostuportaalide kaudu saad hõlpsasti piletid soetada kõikidele nendele kultuuriüritustele, mille korraldajaks on sagedasti välismaa ettevõte. Kui enamasti toimuvad üritused ilma tõrgeteta ning piletil märgitud ajal,…

Loe lähemalt...
15. märts
2025

Tarbijaõiguste päev: kasutatud autodega seotud kaebused moodustavad jätkuvalt märkimisväärse osa tarbijavaidlustest

15. märtsil tähistatakse rahvusvahelist tarbijaõiguste päeva, mille keskmes on tänavu tähelepanu juhtimine tarbijate õigustele kasutatud autodega seotud tehingutes. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) ning ameti juurde kuuluv tarbijavaidluste komisjon lahendavad igal…

Loe lähemalt...
05. detsember
2024

Hoiatus: tarbijakaitseametnikke teesklevad petturid võtavad ühendust finantsteenuse ohvritega

Kriminaalid esitlevad end Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse (ECC) esindajatena. Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus hoiatab tarbijaid uue julge pettuse eest: kurjategijad esitlevad end Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse võrgustiku (ECC) esindajatena ja võtavad ühendust inimestega, lubades tagasi saada kaotatud raha. Sihtmärgiks on sageli need, kes on…

Loe lähemalt...
28. november
2024

Musta reede pohmell? Kuidas käituda, kui ostule järgneb kahetsus?

Pärast musta reedet võib tehingu sõlmimise elevus ja kiirustamine viia kahetsuseni. Õnneks saab tänu Euroopa Liidu taganemisõigusele enamiku internetiostudest 14 päeva jooksul tagastada.

Loe lähemalt...
15. oktoober
2024

Kauaoodatud lennureis tühistati viimasel hetkel või hilineb pikalt? Loe, mida silmas pidada kaebuse esitamisel!

Lennuni on jäänud vähem kui 2 nädalat või on reisijad jõudnud juba lennujaama ning vedaja teavitab lennu tühistamisest või pikaajalisest hilinemisest. Mis saab edasi? Kuidas peaksid reisijad ja vedaja edasi tegutsema? Viimase…

Loe lähemalt...
12. juuli
2024

Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab?

Suvi on puhkuste tõttu populaarne aeg reisimiseks, mistõttu puudutavad lennujaamade tõrked lisaks lendudele ka pagasitega seonduvat. Pagasi kahjustumine, hilinemine või kadumine on peamised probleemid, millega lennureisijad kokku võivad puutuda. Kui aga reisikohvriga…

Loe lähemalt...
05. juuni
2024

Tallinna lennujaamas saab infot lennureisija õiguste kohta

Tallinna lennujaamas toimub täna, 5. juunil kell 12.30–15.00 lennureisija õiguste teemaline teavitusüritus, kus kõik huvilised saavad teemakohast nõu ja infomaterjale. Samal ajal on ajakirjanikel võimalik intervjuusid teha. Teabeüritus toimub reisiterminali avatud alal, lennule registreerimise laudade juures. Ürituse peamine eesmärk on äratada reisijates huvi oma õiguste…

Loe lähemalt...
16. mai
2024

Euroopa Liitu kuulumine teeb tarbijate igapäevaelu lihtsamaks

Euroopa Liit vastutab enamiku tarbijaõiguste eest. Euroopa Liitu kuulumise 20. aastapäeval juhib Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Heldin Malmet tähelepanu sellele, millised on EL-i märkimisväärsed edusammud tarbijate…

Loe lähemalt...
14. mai
2024

Eelmisel aastal aitasid Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused üle 124 000 tarbija!

• Euroopa Liidu (EL) 29 nõustamiskeskust vastasid 2023. aastal kokku rohkem kui 124 000 tarbija pöördumisele. • EL nõustamiskeskused aitasid tarbijatel tagasi saada ligikaudu 9 miljonit eurot. • Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA)…

Loe lähemalt...
06. märts
2024

Makseviisi valides saab tarbija kaitsta end probleemide eest

Teatud ostude puhul nagu näiteks lennupiletid, tellimused e-poodidest või majutusteenuse broneerimine, tasub tarbijal enne makse sooritamist läbi mõelda, millist makseviisi kasutada.  Internetiostud ja kauba kohaletoimetamine E-kaubanduse puhul toimub tasumine tavaliselt enne, kui kaup saabub. Eesti e-poodides on kõige enam levinud pangalingiga ja pangakaardiga maksmine. Rahvusvaheliste…

Loe lähemalt...
04. märts
2024

Hoiatame tapeedimüüja eest, kes ei täida tarbijate ees võetud kohustusi

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (TTJA) on laekunud viimaste aastate jooksul ligi 30 kaebust Eestis registreeritud kaupleja Tapeter OÜ osas. Lisaks Eesti tarbijatele on kaebusi või selgitustaotlusi laekunud Soome, Läti, Leedu, Poola, Malta, Hollandi, Slovakkia, Prantsusmaa ja Hispaania tarbijatelt. Kaupleja ei ole täitnud tarbijavaidluste…

Loe lähemalt...
08. veebruar
2024

Nõustame ka tänavusel turismimessil Tourest 2024 kõiki reisihuvilisi reisimisega seonduvates küsimustes!

Täna algava turismimessi Tourest 2024 puhul tuletavad Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) ja EL tarbija nõustamiskeskus reisihuvilistele meelde, et reisi ei tasu osta liiga rutakalt – müüjail tuleb anda reisijale piisavalt…

Loe lähemalt...
07. veebruar
2024

Eesti reisijatel, kes pole saanud TT Baltics SIA-lt ärajäänud reisi eest raha tagasi, palutakse võtta ühendust Läti Tarbijakaitseametiga

Praeguseks on TT Baltics SIA (TT Baltics) peaaegu kõikidele Eesti reisijatele ärajäänud reiside eest raha tagasi maksnud. Raha on tagasi saanud reisijad, kelle kohta on TT Baltics’ile esitatud avaldus ja kelle nõue aktsepteeriti (kõik dokumendid olid olemas ja pank kinnitas nõude õigsuse). Läti Tarbijakaitseamet kutsub…

Loe lähemalt...
28. detsember
2023

Nutikell või e-luger jõulutaadi kingikotist? Ka digisisu puhul saab rakendada oma tarbijaõigusi!

Jõulutaat on selleks aastaks oma töö teinud ja kingid laiali jaganud. Nii mõnigi hea laps sai kingituseks nutikella, e-lugeri või mõne muu digisisu sisaldava toote. Kuigi seaduse kohaselt peab kaupleja tarnima tarbijale lepingule vastava toote ja toode peab sobima…

Loe lähemalt...
22. november
2023

6 asjatundlikku nõuannet mustal reedel ostlemiseks

Sel reedel on must reede, ülemaailmne ostupäev, mis võlub tarbijaid soodsate hindade ning vastupandamatute pakkumistega. Kõik reklaampakkumised ei pruugi aga paika pidada. Kuidas valmistuda turvaliseks musta reede ostlemiseks, selgitab EL tarbija nõustamiskeskuse…

Loe lähemalt...
31. oktoober
2023

Kaup koju tarnimisteenust pakkuva vahendaja kaudu – kuidas hoiduda võimalikest keerukatest tagajärgedest?

Välismaised veebipoed meelitavad ostlejaid suure tootevaliku ja soodsate hindadega. Kahjuks aga ei tarni paljud Eesti tarbijate jaoks põnevad e-poed kaupu Eestisse. Kuigi kaupade müügist ei tohi kauplejad Euroopa Liidu siseselt ja tulenevalt…

Loe lähemalt...
07. september
2023

Puhkusereisi majutuse planeerimine – kuidas hoida ära ootamatused ja probleemid?

Jahedamad ilmad kodumaal meelitavad suvepuhkust välisriikides pikendama. Puhkuse planeerimisel keskendutakse tihti majutuse valikule, mis peab vastama reisija ootustele. Omal käel majutuskoha broneerinud reisijad teevad aga tihti rutakaid ostuotsuseid tutvumata eelnevalt majutusele kehtivate tingimustega.  Majutusega seotud probleemidega pöördutakse EL tarbija nõustamiskeskuse poole aastas ligi 30 korral….

Loe lähemalt...
05. september
2023

Olümpia- ja paraolümpiamängud 2024 Prantsusmaal: praktiline teave fännidele

Prantsusmaa korraldab aastatel 2023 ja 2024 kaks rahvusvahelist spordiüritust: ragbi maailmameistrivõistlused ning olümpia- ja paraolümpiamängud. Kui plaanid sõita Prantsusmaale otseülekannet vaatama, siis tea, et Prantsusmaa ECC-keskus on kokku pannud juhendi, millele tasub enne pilk peale heita, et spordi nautimist reisikorraldusega seotud mured ei varjutaks. …

Loe lähemalt...
28. juuni
2023

Auto rentimisest välismaal: vaata, millele pöörata tähelepanu rendilepingu sõlmimisel

Auto rentimine välismaal kuulub tihti omal käel maailma avastada sooviva puhkaja puhkusereisi juurde. Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse poole pöördutud tarbijakaebustest nähtub, et mitte kõik autorendid ei lõppe autot pärast rendiperioodi üle andes ning mõned vaidlused kestavad veel kuid hiljem, sest osapooltel on üksteise vastu…

Loe lähemalt...
05. juuni
2023

Tallinna lennujaamas saab nõu lennureisija õiguste kohta

Tallinna lennujaamas toimub homme, 6. juunil kell 10–12 lennureisija õiguste teemaline teavitusüritus, kus kõik huvilised saavad teemakohast nõu ja infomaterjale (ajakirjanikel on samal ajal võimalus teha intervjuusid). Teavitusüritus toimub reisiterminali avatud alal, lennule registreerimise laudade juures. Ürituse peamine eesmärk on äratada reisijates huvi oma õiguste…

Loe lähemalt...
09. mai
2023

Euroopa päev: eelmisel aastal võideti Euroopa tarbijatele tagasi ligi 10 miljonit eurot

Kuidas saan oma raha tagasi, kui Saksamaa lennufirma mu lennu tühistab? Mida teha, kui mind ei lubata Prahas toimuvale kontserdile? Kuidas oma õigusi kaitsta, kui Hispaaniasse broneeritud puhkemaja maksab rohkem, kui esialgu kokku lepiti? Selliste tarbijakaebuste puhul saab aidata Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste võrgustik…

Loe lähemalt...
19. aprill
2023

Tahad lennataaa? Loe esmalt, millele vahendusportaalist piletit ostes tähelepanu pöörata!

Lennupiletite soetamiseks on suuresti kolm võimalust – kas soetada piletid otse lennuvedajalt, läbi reisibüroo või vahendusportaali. Vahendusportaalid pakuvad mugavat võimalust võrrelda sihtkohti, lennuaegu ja hindu, kuid paraku ei süveneta alati sealsetesse müügitingimustesse. Millele portaalide vahendusel soetatud piletite puhul tähelepanu pöörata ning millised on peamised…

Loe lähemalt...
07. veebruar
2023

Minu lend on tühistatud – mis edasi saab?

Kõige sagedasemad lennureisijat puudutavad probleemid on lennu tühistamine, hilinemine ning ülebroneerimisest tingitud pardale mitte lubamine. Kõikides nendes olukordades võib reisijal olla õigus rahalisele hüvitisele, asendusteekonnale ja hoolitsusele. Hetkel aktuaalsete uudiste valguses, millega teavitatakse, et Ryanair tühistab lähikuudel üheksa Tallinnast väljuvat lennuliini, on paslik reisijaõigusi…

Loe lähemalt...
19. jaanuar
2023

Populaarsete reisivahendusportaalide omanikfirma kuulutas välja pankroti

Euroopa üks suurimaid reisiteenuste pakkujaid, Hollandis registreeritud Otravo BV kuulutas välja pankroti, teatab TTJA EL tarbija nõustamiskeskus. Ettevõtte kaubamärkide hulka kuuluvad ka eestlastele tuttavad reisibroneeringute veebikeskkonnad Bookinghouse.ee, Travelgenio.com, Tripmonster.com, Travel2be.com, Vliegtickets.nl, Vliegtickets.be, Flygstolen.se, Greitai.lt ja Flysiesta.lv. „Anname teada, et seoses Otravo pankrotiga ei saa Euroopa…

Loe lähemalt...
03. jaanuar
2023

Kas internetist tellitud kaupu – näiteks jõulukingitusi – võib alati tagasi saata?

Euroopa Liidus on kehtestatud 14-päevane taganemisõigus e-poest ostetud kaupadele. 14 päeva hakkab kulgema hetkest, kui tarbija saab kauba kätte. Näiteks asi võetakse kullerilt vastu või pakiautomaadist välja. Tarbijates tekitab tavaostude kõrval küsimusi ka jõuludeks tellitud, kuid mittesobivate pakkide tagastamine. Kas taganemisõigus kehtib kõikidele kaupadele…

Loe lähemalt...
25. november
2022

Must reede: kuidas säilitada mõistus ostuhulluses?

November on endaga kaasa toonud aasta suurima ostuhooaja. Musta reede ja küberesmaspäeva erinevate toodete ja teenuste allahindlused on justkui müügifestival, mis muutub detsembris märkamatult jõulueelseks ostuhulluseks. Eesti tarbijani jõuavad internetipoodide ja sotsiaalmeedia pakkumised kauplejatelt üle maailma. EL tarbija nõustamiskeskuse ekspert Heldin Malmet annab näpunäiteid,…

Loe lähemalt...
31. oktoober
2022

Hoiatame tarbijaid lõksu meelitava Poola kaupleja eest

EL tarbija nõustamiskeskusele ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (TTJA) on sel aastal laekunud 34 pöördumist seoses Poolas registreeritud kauplejaga Stander Sp z.o.o, kes pakub tooteid peamiselt telefonimüügi teel. Mitmed tarbijad on…

Loe lähemalt...
27. september
2022

Lisakulud puhkusereisil: kuidas neid märgata ja vältida?

Ootamatud lisakulud on alati ebameeldivad, seda nii igapäevases elus kui ka puhkusereisil olles. Rahvusvahelise turismipäeva puhul selgitab meie ekspert Heldin Malmet, kuidas reisi planeerides peidetud lisakuludele tähelepanu pöörata ja neid võimalusel vältida.  Võimalikud lisatasud majutuses Majutust broneerides tuleks pöörata tähelepanu sellele, mida majutuse hind sisaldab…

Loe lähemalt...
22. august
2022

Tallinna lennujaamas saab nõu lennureisija õiguste kohta

Tallinna lennujaamas toimub täna, 22. augustil kell 11–14 lennureisija õiguste teemaline teavitusüritus, kus kõik huvilised saavad teemakohast nõu ja infomaterjale. Teavitusüritus toimub reisiterminali avatud alal, lennule registreerimise laudade juures. Ürituse peamine eesmärk on äratada reisijates huvi oma õiguste vastu, anda teavet, kuidas oma õigustega kursis…

Loe lähemalt...
01. august
2022

Vabandage, kus mu pagas on?

Lennujaamades esinevad tõrked, lendude hilinemised ning personalipuudus mõjutab ka pagasi liikumist. Pagasi hilinemine, kaotsi minek ja kahjustumine on teemad, millega võivad lennureisijad kõige sagedamini kokku puutuda.  Anname nõu, kust asjaajamist alustada ning millist lahendust pagasiprobleemide korral nõuda. Mida teha, kui reisija ei saa sihtjaamas oma…

Loe lähemalt...
22. juuli
2022

Eestis tegutsenud Läti ürituste korraldaja kuulutas välja maksejõuetuse

EL tarbija nõustamiskeskus annab teada, et Lätis registreeritud ürituste korraldamisega tegelev ettevõte Bravo Events SIA kuulutas 14. juulil välja maksejõuetuse. Sellest tulenevalt on kõik tarbijad oodatud esitama oma täitmata nõudeid kaupleja vastu kuni 15. augustini 2022. Läti kaupleja suhtes on TTJA EL tarbija nõustamiskeskusele laekunud…

Loe lähemalt...
18. juuli
2022

Kuidas praegu probleemivabalt lennata?

Lennureisid on koroonakriisi järgselt taastunud ning reisimine on täies hoos, kuid paraku valitseb hetkel paljudes lennujaamades kaos. Segaduse ja suurte rahvahulkade põhjusteks on enamasti lennunduses esinev personalipuudus. Lennureisija õigused on kaitstud vastava…

Loe lähemalt...
17. mai
2022

Tarbija õigused Euroopa Liidus uuenevad ja muutuvad tugevamaks

2022. aasta tõi mitu olulist muudatust tarbija õigustesse ning kauplejate kohustustesse seoses uuenenud Euroopa Liidu direktiivide üle võtmisega. Lisaks aasta alguses kehtima hakanud muudatustele jõustub 28. mail tarbijaga sõlmitud müügilepingute suhtes veel…

Loe lähemalt...
28. aprill
2022

Plaan välismaal autot rentida? Loe, milliseid vigu vältida!

Autot renditakse enamasti välismaal ja see on muutunud tavaliseks osaks puhkusereisist. Paraku nähtub tarbijakaebustest, et tarbijad kannavad sageli rahalist kahju ja kogevad probleeme, mida oleks saanud teadliku tegutsemise korral vältida.  Rendiauto kindlustus põhjustab möödarääkimisi Kindlustus tuleks sõlmida vaid ühel korral ning otse autot väljarentiva ettevõttega.…

Loe lähemalt...
21. aprill
2022

EL tarbija nõustamiskeskus hoiatab tarbijaid kosmeetikatooteid müüva e-poe eest

Viimaste kuude jooksul on laekunud ligikaudu 30 kaebust Glow Living e-poe osas, kus tarbijad teavitavad, et tellitud tooted ei jõua nendeni ning ka toodete eest tasutud raha ei tagastata, teatab EL tarbija nõustamiskeskus. Mineraal- ja orgaanilise kosmeetika tooteid, näiteks Jane Iredale ja Deepskin Organics…

Loe lähemalt...
14. aprill
2022

Eestis tegutsev Läti e-pood kuulutati maksejõuetuks, tarbijatel aega nõudeid esitada 2. maini

Läti kaupleja Animo Forti SIA, eestlastele rohkem tuntud kui Inch2, on kuulutatud maksejõuetuks. Kõik tarbijad, kellel on kaupleja vastu nõue, peavad selle esitama hiljemalt 02.05.2022. Jaanuaris teavitasime, et piiriüleseid EL tarbija nõustamiskeskusele laekus 2021. aastal Animo Forti SIA osas üle 20 Eesti tarbija kaebuse. 2022….

Loe lähemalt...
11. aprill
2022

Läti reisikorraldaja tegevus on sanktsioonide tõttu peatatud

Reisikorraldaja SIA TT Baltics (TUI esindaja Balti riikides) suhtes kehtestatud Euroopa Liidu sanktsioonide tõttu on kõik reisikorraldaja reisid kuni mai lõpuni 2022 tühistatud ja uute reiside müük peatatud. Läti tarbijakaitseamet palub tarbijatel tühistatud reiside tagasimaksete saamiseks TT Baltics SIA-ga otse ühendust võtta. Läti tarbijakaitseamet teavitab,…

Loe lähemalt...
25. veebruar
2022

Otsid koolivaheaja reisiks majutust? Pane tähele neid nõuandeid!

Majutust saab broneerida otse hotellist või kasutades selleks vahendusportaale. Hotellist broneerides võib majutuse saada odavamalt, portaalide eeliseks on võimalus võrrelda erinevaid majutusasutusi ja hindu. Eestlaste seas tunduvad olevat populaarsemad keskkonnad Booking.com, Hotels.com, Agoda.com. Kuigi antud saitidel saab majutust otsida ja broneerida eesti keeles, asub Booking.com…

Loe lähemalt...
11. veebruar
2022

Sõbrapäeva puhul tuletame meelde ohte tutvumissaitidega liitumisel!

EL tarbija nõustamiskeskus kutsub seoses läheneva sõbrapäevaga tarbijaid üles tähelepanelikkusele Šveitsis registreeritud eestikeelsete kohtinguportaalidega liitumisel. Tarbijad on nõustamiskeskusele teada andnud, et kuigi nad teavitasid portaali soovist leping lõpetada, esitas kaupleja uue arve ka järgmisel kuul ning mitmel juhul saadeti nõue edasi saksa ettevõttele võla…

Loe lähemalt...
20. jaanuar
2022

Uued reeglid tarbijalepingutes

Alanud aasta tõi mitu olulist muudatust tarbija õigustesse ning kauplejate kohustustesse. 1. jaanuaril 2022 kehtima hakanud võlaõigusseaduse ning tarbijakaitseseaduse regulatsiooniga võeti üle kolm uut Euroopa Liidu direktiivi – digitaalse sisu direktiiv, tarbija õiguste moderniseerimise direktiiv ning uus tarbijalemüügi direktiiv. Senine ettevõtja ja tarbija vahelisi…

Loe lähemalt...
05. jaanuar
2022

EL tarbija nõustamiskeskus hoiatab Eestis tegutseva Läti e-poe eest

EL tarbija nõustamiskeskus hoiatab tarbijaid Läti ettevõtte SIA “Animo forti” e-poe www.inch2.com eest, mille osas on Läti Tarbijakaitseamet ja Läti Euroopa tarbijakeskus saanud 2021. aasta jooksul 183 kaebust. Ettevõte tegeleb aktiivse müügiga ka Eestis, kus…

Loe lähemalt...
20. detsember
2021

Soetad jõulukingid e-poodidest? Tutvu 6 reegliga, millest sageli ei räägita

Jõuluostud tehakse suurel määral e-poodidest. Lisaks hästi teada tarbija õigustele esineb e-kaubanduses veel terve rida olukordi, mille puhul oma õiguste teadmine mõjutab otseselt tarbija rahakotti. EL tarbija nõustamiskeskus annab ülevaate kehtivatest tarbijate õigustest, millest sageli ei räägita, kuid mis on samuti olulised.

Loe lähemalt...
16. detsember
2021

Euroopa tarbijakeskuste võrgustik avas uue kodulehekülje

Euroopa tarbijakeskuste võrgustik (ECC-võrgustik) avas sel nädalal uue veebilehekülje eccnet.eu, kust leiavad kasulikku teavet oma õiguste kohta tarbijad nii Eestist kui ka teistest EL liikmesriikidest, Islandilt ja Norrast. Värskelt veebisaidilt leiab praktilisi juhiseid, kuidas oma tarbijaõigusi rakendada ning kuhu pöörduda abi saamiseks, kui…

Loe lähemalt...
06. detsember
2021

Kutsume tarbijaid üles tähelepanelikkusele tutvumisportaalidega liitumisel

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) ja EL tarbija nõustamiskeskus kutsuvad tarbijaid üles tähelepanelikkusele Šveitsis registreeritud, kuid eestikeelsete kohtinguportaalidega liitumisel. Ametile laekunud tarbijakaebused viitavad sellele, et tarbijatel on raskusi liitumislepingu lõpetamisega. Eesti tarbijate seas populaarsed tutvumisportaalid www.juhuslikkohting.com, www.kohtingud40pluss.ee, www.salajanekohtingud.com, www.seniordateingestonia.com, jt…

Loe lähemalt...
25. november
2021

MUST REEDE: 5 olulist kontrollküsimust enne ostu sooritamist

Ameerikast alguse saanud soodsate müügipakkumiste kampaania on vallutanud ka Eesti. „Musta reede“ kõrval võib rääkida ka „mustast novembrist“ või „mustast nädalast“, sest ahvatlevaid pakkumisi on internetis sel kuul rohkelt. Kuidas veenduda, et soodushind sisaldaks ikka allahindlust ja et tundmatu, kuid ülisoodsate pakkumistega veebileht ei…

Loe lähemalt...
26. oktoober
2021

Eestis üritusi korraldanud Läti ettevõtte suhtes algatati likvideerimisprotsess

TTJA EL tarbija nõustamiskeskus annab teada, et Eestis mitmeid üritusi korraldanud ja Lätis registreeritud kontserdikorraldaja SIA „PARTER.LV“ suhtes algatati likvideerimisprotsess. Tarbijatel, kellel on firma suhtes nõudeid, palutakse need edastada hiljemalt 1. novembriks…

Loe lähemalt...
15. oktoober
2021

Telefoni teel tehtud ostud – kuidas vältida rahalist kahju?

Telefonimüügi puhul on suurimaks probleemiks see, et telefonitsi kokkulepitust võivad tarbija ja müüja sageli erinevalt aru saada. Samuti ei ole tarbijal võimalik lõplikult veenduda kauba või teenuse sobivuses ja vajalikkuses, arusaamatuks jäävad ka müügitehingu tingimused. Mida telefoni teel tehtud pakkumiste puhul silmas pidada ja…

Loe lähemalt...
14. september
2021

Läti reisiettevõtte SIA Mouzenidis Travel-Riga pankrot puudutab ka Eesti tarbijad

Läti Tarbijakaitseamet teavitas eelmisel nädalal Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametit, et on algatanud reisiettevõtja SIA Mouzenidis Travel-Riga tagatise kasutamise. Lisaks on Lätis…

Loe lähemalt...
07. september
2021

E-pood müüb, sina maksad, kolmandad tarnivad?

Välismaisest netipoest tooteid valides võib juhtuda, et Eesti ei ole nende riikide loetelus, kuhu kaupu tarnitakse. Kuigi kaupade müügist ei tohi Euroopa Liidu siseselt seoses tarbija elukohariigiga keelduda, ei ole ostu kohaletoimetamine teise riiki kauplejale kohustuslik. Selleks, et soovitud kaup netipoest siiski kätte saada,…

Loe lähemalt...
27. juuli
2021

Sõlmisid ostutehingu väljaspool kaupleja äriruume ja tahad sellest taganeda? Loe, kuidas sel juhul tegutseda

Müügitehingu puhul, mis toimub tänaval või tarbija kodus, on tarbija õigused mitmeti erinevad võrreldes sama kauba ostmisega kaupleja tavapärastes äriruumides ehk kaupluses. Mida tasub teada ning kuidas oma õigusi rakendada, kui reisil…

Loe lähemalt...
22. juuni
2021

Kõik, mida peate teadma E-kaubanduse uute käibemaksureeglite kohta

Mis muutub 1. juulist 2021? Euroopa Liidus ajakohastatakse e‑kaubandusele kohaldatavat piiriülest käibemaksu. Uued ELi käibemaksureeglid e‑kaubandusele on kooskõlas digitaalse ühtse turuga: õiglasemad, lihtsamad ja pettusekindlamad. ELi tarbijana ei ole teil otseselt vaja midagi teha, samuti pole teil vaja muuta oma ostuharjumusi ega ostukohti. Kuid tasub…

Loe lähemalt...
17. juuni
2021

Ostsid pileti välismaa kontserdile või spordivõistlusele? Kuus nõuannet, mida iga pileti ostu puhul jälgida!

Maailma taasavanemisega elavneb ka kultuurielu. Erinevate spordivõistluste, vabaõhuetenduste, kontsertide ning festivalide pileteid saab osta nii kodumaal toimuvatele üritustele kui ka piiri taha. Mida pileteid ostes jälgida, selgitab TTJA Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse jurist Heldin Malmet. Järjest avaneb mitmeid…

Loe lähemalt...
19. mai
2021

Suveks internetist uus auto – kuidas vältida pettureid?

Välismaistelt veebilehtedelt kasutatud auto otsimine on tarbijate seas küllalt levinud ning tavaliselt on selle tippaeg kevadel. Piiriüleste autoostudega seotud pettused ei ole paraku ebatavalised ja esineb  skeeme nagu olematute sõidukite müük ja valed lubadused auto seisukorra kohta. Kuidas teadlikult tegutsedes saab ebaõnnestumisi vältida, selgitab…

Loe lähemalt...
09. mai
2021

TÄHISTAME EUROOPA PÄEVA: Koroonakriisi ajal on lahendatud enam kui 4 miljoni väärtuses tarbijate piirüleseid nõudeid

Alates eelmise aasta märtsist on Euroopa Liidu tarbijakeskuste võrgustikule  (European Consumer Centres Network) esitatud tarbijakaebuste hulk kasvanud kõrgemale tasemele kui kunagi varem. Võrgustikul, mis on abiks piiriüleste tarbijaprobleemide lahendamisel, on õnnestunud tarbijatele tagasi võita makstud summasid enam kui 4 miljoni euro väärtuses alates pandeemia…

Loe lähemalt...
13. aprill
2021

Internetipettused on jätkuvalt probleemiks – tarbijate arvelt teenitakse miljoneid

Sageli eeldatakse, et internetis levivad pettused ja petuskeemid on vaid kergeusklike jaoks. Ometi langeb iga päev interneti teel levivate pettuste ohvriks mitmeid inimesi. Euroopa Komisjoni andmetel on viimase kahe aasta jooksul kogenud veebipettusi 56% Euroopa Liidu täiskasvanud elanikest. Millistest pakkumistest tasub eemale hoida, selgitab…

Loe lähemalt...
31. märts
2021

Vaata, kui palju maksab paki saatmine teistesse EL liikmesriikidesse

Euroopa Komisjon on määrusega paika pannud Euroopa Liidu liikmesriikide piiriüleste paki saatmise teenuste hinnakirja, mida uuendatakse igal aastal 31. märtsil. Määruse järgi nõutakse kõikidelt nii enam kui 50 töötajaga kui ka mitmes erinevas liikmesriigis tegutsevatelt pakiveo teenusepakkujatelt avalikku hinnakirja kuni 15 põhilise pakiveoteenuse kohta. Hindade…

Loe lähemalt...
23. märts
2021

Czech Airlines teatas pankroti väljakuulutamisest

Rahvusvaheline lennufirma Czech Airlines teatas pankroti väljakuulutamisest. Lennufirmal on võlgnevusi ca 230 000 reisija ees. Palume kõigil Eesti tarbijatel, kellel on lennufirma vastu nõudeid, edastada need ühele alljärgnevast kolmest kontaktivõimalusest: Posti teel – aadress: Městský soud v Praze, pracoviště Slezská 9, 120 00 Praha 2,…

Loe lähemalt...
19. märts
2021

SUUR UURING: Eestlased usaldavad kauplejaid, kuid lükkavad reisiplaane edasi

Tarbijaõiguste nädala raames avalikustas Euroopa Komisjon mahuka tarbijauuringu tulemused. Uuring viidi läbi 2020. aasta lõpus, et analüüsida COVID-19 kriisi mõju tarbimisele ning tulemustest nähtub, et veebist ostmine ja keskkonnasõbralikud tooted on peamised märksõnad, mis iseloomustavad eurooplaste tarbimiskultuuri koroona-aastal. “E-kaubandus toimis eelmisel aastal hästi ka vaatamata…

Loe lähemalt...
17. märts
2021

E-kaubanduse uus trend dropshipping: mis see on ja kuidas seda ära tunda?

Kas olete end leidnud olukorrast, kus e-poe kontaktandmed viitavad kohalikule ehk Eestis tegutsevale kauplejale, kuid tellitud kaup laseb ennast pikalt oodata ning üllatusena saabub pakk hoopis Hiinast? Tõenäoliselt on sel juhul tegemist dropshippingu kui asukohavaba e-kaubanduse vormiga. Dropshipping on  ärimudel, kus toodete hoiustamise ja…

Loe lähemalt...
12. veebruar
2021

Plaanid liituda uue tutvumisportaaliga? Loe, kuidas vältida ootamatuid arveid!

Tutvumisportaalide ja -rakenduste kasutamine on kasvamas, seda soodustab ka praegune koroonast tingitud teistmoodi elukorraldus, kus suurem osa suhtlusest toimub distantsilt. Internetis pakutavate teenuste kasutajaks hakkamisel ei tohi unustada, et sellega kaasneb reeglina lepingu sõlmimine, mis toob kaasa rahalised kohustused. Seega tuleb enne tutvumisrakenduse alla…

Loe lähemalt...
03. veebruar
2021

Suusareisile koroonatingimustes: millised reeglid kehtivad Alpi piirkonna riikides?

Lõpuks ometi on kätte jõudnud lumine aeg, kus talv näitab oma tõelist palet. Paljudes inimestes tekitavad suurepärased lumeolud koheselt soovi minna mägedesse talvist ekstreemsporti harrastama, kuid nii mõneski riigis on see piirangute tõttu keeruline või lausa võimatu. EL tarbija nõustamiskeskus annab ülevaate Alpi piirkonna…

Loe lähemalt...
28. jaanuar
2021

Vaata, mida muudab Brexit Eesti tarbija jaoks: mitmed määrused kaotasid kehtivuse

Suurbritannia Euroopa Liidust lahkumise üleminekuetapp on alanud aastaga lõppenud. Mis muutus sellega seoses Eesti tarbijate jaoks? EL tarbija nõustamiskeskus annab vastused olulisematele küsimustele. „Tarbijakaitsealased seadused Euroopa Liidu riikides on enamasti ühtlustatud. Suurbritannia ei muutnud liidust lahkudes ega ülemineku perioodil seni kehtinud tarbija õigusi. Suurim muudatus…

Loe lähemalt...
28. jaanuar
2021

28. jaanuaril tähistatakse Euroopa Liidus andmekaitse päeva!

Euroopa Liidu andmekaitse-eeskirjad tagavad tarbijate isikuandmete kaitse igas olukorras, kus selliseid andmeid kogutakse, näiteks siis, kui ostate midagi internetist või taotlete laenu. Kasulik on teada enda andmete jagamisel järgmisi õigusi: 1. Sellel, mis kujul andmed on esitatud, ei ole…

Loe lähemalt...
27. detsember
2020

Jõulukingitused ei jõudnudki kohale? Küsi oma raha tagasi!

Hoolimata laialtlevinud soovitustest uurida enne ostmist internetis müüvate veebipoodide või sotsiaalmeediakontode tausta, satuvad tarbijad jätkuvalt ebausaldusväärsete müüjate ohvriks. Eelkõige on sellised kauplejad välismaist päritolu ning neid iseloomustavad väga soodsad hinnad või ebareaalsed lubadused. Mida teha, kui pakkumised “Täna…

Loe lähemalt...
18. detsember
2020

EL tarbija nõustamiskeskuse soovitused e-poest tellimiseks: tähtajad, paki vastuvõtmine ja kauba tagastamine

Tulenevalt soovitustest vähendada avalikes kohtades ringi liikumist ning võimalikke kontakte, on niigi pidevalt kasvav e-kaubandus veelgi hoogustunud. Seejuures tellitakse palju ka välismaistest e-poodidest, sest Eestisse pakutakse tarnet järjest enam pea kõikidest Euroopa riikidest. Internetist jõulukinke tellides tasub teada peamisi tarbijaõigusi, sh paki vastuvõtmise ja…

Loe lähemalt...
27. november
2020

EL tarbija nõustamiskeskus: allahindlus ei vähenda tarbijaõigusi

Novembri viimasel nädalal täituvad reklaampinnad ahvatlevate musta reede, musta nädala või musta nädalavahetuse pakkumistega. Allahindlusi pakuvad pea kõik poed ning interneti teel saab Eesti tarbija osa ka teiste riikide e-poodide pakkumistest. Tarbijale on oluline teada, et ka sooduskampaaniate ja allahinnatud kaupade puhul on tal…

Loe lähemalt...
25. november
2020

Euroopa Liidu siseselt ei saa keelduda kaupade müügist

 „Kahjuks Teie asukohta me ei tarni“ või “Paraku ei ole antud krediitkaart meie poes aktsepteeritav“ on teated, mida välismaistes netipoodides aegajalt kuvatakse. Millisel juhul on tegemist lihtsalt kaupleja valikuga tarnepiirkonna osas ja millal geoblokeeringu ehk asukohapõhise tõkestamisega, selgitab EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Tammaru.

Loe lähemalt...
20. november
2020

Tarbija nõustamiskeskuste võrgustik on 15 aastaga nõustanud üle miljoni tarbija

Täna tähistab oma 15. aastapäeva Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste võrgustik (European Consumer Centres’ Network ehk ECC-keskused), mis on tarbijaile abiks piiriüleste tarbijaprobleemide lahendamisel. Võrgustikult on abi saanud üle miljoni tarbija, neist 90 tuhat tarbijat on pöördunud käesoleval aastal seoses COVID-19 põhjustatud olukordadega.

Loe lähemalt...
13. november
2020

Uus tarbijakaitse tegevuskava: Euroopa Komisjon annab tarbijatele võimaluse arengus aktiivselt kaasa rääkida

Täna avaldas Euroopa Komisjon uue tarbijakaitse tegevuskava, millega antakse Euroopa tarbijatele võimalus etendada rohe- ja digipöördes aktiivset rolli. Tegevuskavas käsitletakse ka seda, kuidas parandada tarbijakaitset ja tarbijate toimetulekuvõimet COVID-19 pandeemia ajal ja pärast seda, arvestades pandeemiaga kaasnevaid teravaid probleeme tarbijate igapäevaelus. Tegevuskavas esitatakse prioriteedid ja…

Loe lähemalt...
09. november
2020

Viis nõuannet tarbijaile e-esmaspäeva puhuks

E-esmaspäeval hoogustub e-ostlemine, mistõttu saab ka Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus alati sel ajal hulgaliselt küsimusi tarbijatelt. Keskuse juhataja Kristina Tammaru toob välja viis kõige enam küsitud küsimust koos vastustega.   1. Kuidas hinnata e-kaupleja usaldusväärsust? Vaata, milliseid andmeid netikaupleja enda kohta avaldab. EL-s registreeritud e-poodidel…

Loe lähemalt...
24. oktoober
2020

Tarbijad vaidlevad välismaiste korraldajatega ära jäänud ürituste pärast

Koroonakriis põhjustas enamus ürituste, sealhulgas kontsertide ära jäämise. Sageli on Eestis toimuma pidanud kontsertide korraldajateks teise riigi ettevõtjad, mistõttu laekub Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele kaebusi piletiraha tagasi nõudvatelt tarbijatelt. Enamasti käivad vaidlused Lätis registreeritud korraldajatega, kes pakuvad tarbijatele piletiraha tagastamise asemel uut kuupäeva ürituse külastamiseks,…

Loe lähemalt...
14. september
2020

Vahendusportaalis broneerimine: õppetunnid koroonakriisist

Praegune kriis on päevakorrale toonud rea probleeme seoses broneerimisteenuseid pakkuvate veebiplatvormidega, mille osas laekub EL tarbija nõustamiskeskustele üle Euroopa jätkuvalt lahenduseta jäetud tarbijate pöördumisi. Muresid on eelkõige kriisi ajal tühistatud lendude eest piletiraha tagastamisega kui ka järelteenindusega. Peamised…

Loe lähemalt...
19. august
2020

E-poest soetatud võltskaup võib ostjale tuua hulgaliselt probleeme

Võltskaup on odav, aga võib sageli välja näha ka ahvatlevalt stiilne ning nagu ehtne – võib juhtuda, et e-poes satud kogemata võltskauba ostjaks. Miks on see probleem ning kas peaks maksma rohkem mingi kindla kaubamärgiga toote eest? Võltskaubaga seonduvaid probleeme on mitmeid. Kõige hullem,…

Loe lähemalt...
31. juuli
2020

Kas tead ka neid 6 lennureisija õigust?

Lennureisid on koroonakriisi järgselt Euroopas ja mujal maailmas taastumas. Siiski esineb ka tavapärases elurütmis lennunduses erinevaid olukordi, kus reisijal on kasulik teada oma õigusi. Kõige sagedasemad lennureisijat puudutavad probleemid on lendude tühistamine, hilinemine ning ka  pardale mittelubamine, näiteks seoses lennu ülebroneerimisega. Kõikides nendes olukordades võib…

Loe lähemalt...
14. juuli
2020

Uuring piiriülese pangakonto avamisest ja panga vahetamisest

Euroopa Komisjon koostöös uuringufirmaga Deloitte korraldab uuringut, et koguda Euroopa tarbijatelt arvamusi ja kogemusi piiriülese pangakonto avamise ja panga vahetamise kohta. Euroopa Komisjon soovib saada ülevaadet, milline oleks nõudlus ja pakkumine sellise võimaluse järele ning soovib aru saada, millised oleksid põhilised huvipunktid. Oma mõtteid ja…

Loe lähemalt...
20. juuni
2020

Enne striimimislehele registreerumist kontrolli, et tegemist ei oleks lõksuga!

Internet on saanud normiks. Kõik inimesed tunduvad olevat pidevalt internetis ning kogu info on vaid internetiotsingu kaugusel. See käib ka meelelahutuse kohta – meelelahutus internetist on saanud osaks meie igapäeva elust jõudes vaatajani vaid mõne hetkega. Kuigi sellel on ka oma hind – privaatsus…

Loe lähemalt...
19. juuni
2020

Kolm aastat rändlemist nagu kodus!

Sel nädalal saavad reisimishuvilised tähistada kolme aasta möödumist ajast, mil kehtima hakkasid uued roamingu-reeglid – rändle nii, nagu kodus! Kui varem oli rändlusteenuse kasutamine kulukas, siis uute reeglite järgi ei ole see kallim, kui koduriigis. Ühtsed reeglid kehtivad nii andmeside, kõnede kui SMSide saatmisel.

Loe lähemalt...
20. mai
2020

Mida silmas pidada tühistatud reisi hüvitamiseks kinkekaardi reisijale pakkumisel?

Reisijatel on tühistatud sõidupiletite (lennu-, rongi-, bussi- ja parvlaevapiletid) või pakettreiside korral õigus valida vautšerite ehk kinkekaartide või rahas hüvitamise vahel. Euroopa Komisjon on avaldanud soovitused, kuidas tagada, et kinkekaartidest saaks elujõuline ja atraktiivsem alternatiiv pandeemia tõttu tühistatud reiside hüvitamisele, sest ka reisikorraldajad on…

Loe lähemalt...
09. mai
2020

Koroonakriis ja rekordarv tarbijamuresid varjutab ka Euroopa päeva

Tänavu 15. aastapäeva tähistavad Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste tähelepanu on praegu koroonakriisiga seonduvate tarbija murede lahendamisel, mis püstitab rekordeid. Koroonakriisi varju jääb ka tänane Euroopa päeva tähistamine, mida tavapäraselt tähistavad erinevad institutsioonid avalike üritustega, mis praegu on kõik tühistatud. Tarbijate pöördumised nn koroonaajastul on peamiselt…

Loe lähemalt...
02. mai
2020

EL tarbija nõustamiskeskus: petturid seavad heausklikele tarbijatele lõkse

EL tarbija nõustamiskeskused üle Euroopa on tänavu alates veebruari keskpaigast saanud uuest koroonaviirusest johtuvalt ligi 25% rohkem pöördumisi tarbijatelt. Pöördumiste peamiseks ajendiks on mure piiriüleste kaupade või teenuste ostuga, aga ka petuskeemide lõksu langemine. Peamised valdkonnad, mille kohta tarbijad nõu küsivad, on lennutransport, majutus…

Loe lähemalt...
26. aprill
2020

Kristina Tammaru: EL tarbijate nõustamiskeskuste võrgustik ulatas tarbijatele seni puudunud abikäe

Täna 15 aastat tagasi avati EL tarbija nõustamiskeskuste võrgustik, mis tegutseb kõikides Euroopa Liidu riikides, Norras, Islandil ja Suurbritannias. Aastate jooksul on üle Euroopa keskustesse pöördunud enam kui 1,6 miljonit tarbijat, kes on jäänud hätta mõne teise liikmesriigi kauplejaga. Abi küsivate Eesti tarbijate hulk on…

Loe lähemalt...
04. aprill
2020

Koroonakriis võib olla võimalus laiendada oma e-müüki rahvusvaheliseks

Olukorras, mil suur osa tavakauplusi on suletud, on e-kaubandus saanud varasemast olulisemaks kanaliks – see võib paljudele kauplejatelele ollagi ainuvõimalik kauplemise viis. Eesti vähese elanike arvu tõttu on riigisisese internetikaubanduse turg siiski piiratud, seega tasuks kauplejatel suunata pilk laiemale turule. Teise riiki laieneval e-poel…

Loe lähemalt...
28. märts
2020

Ettevaatust: desinfitseerijaid ja kaitsevahendeid ostes tuleb säilitada kriitiline mõtlemine

Viiruse laialdast ja kiiret levikut ära kasutades tegutsevad ebaausad pakkujad, kes reklaamivad ja müüvad tarbijatele võltsitud tooteid, nt kaitsemaske, mütse ja käte desinfitseerijaid.  Tarbijad  peaksid olema ettevaatlikud, kui kauplejad püüavad nende tähelepanu kas eksitava turunduskampaania või toote pakkumise kaudu. Praeguse kriisi ajal saavad tarbijad…

Loe lähemalt...
19. märts
2020

Eurovisiooni lauluvõistlus on koroonaviiruse tõttu tühistatud

Euroopa Ringhäälingute Liit (EBU) otsustas maikuus Hollandis Rotterdamis toimuma pidanud Eurovisiooni lauluvõistlus on koroonaviiruse laialdase leviku tõttu tühistada. Ürituse korraldajad on seisukohal, et praegu tühistatud lauluvõistlus võiks toimuda järgmisel aastal endiselt Rotterdamis.         Vastused tarbijaid puudutavatele küsimustele. Mis saab…

Loe lähemalt...
18. märts
2020

Riik kogub kokku ettevõtjate abipakkumised

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium koos Riigi Infosüsteemi Ametiga lõid portaali, kuhu kogutakse kokku nende ettevõtete andmed, kes soovivad kriisiolukorras riigile abi pakkuda. „Koroonaviirusest tingitud eriolukord on selle lahendamisega tegelevad riigiasutused suure surve alla pannud ja nii ettevõtjate kui…

Loe lähemalt...
15. märts
2020

Reisiinfo eriteade: piirikontroll taastub alates 17. märtsist

Täna varahommikul otsustas valitsuskabinet, et seoses koroonaviirusest tingitud eriolukorraga taastatakse 17. märtsist 2020. aastal piirikontroll ning alates samast kuupäevast peavad kõik Eestisse sisenejad jääma kaheks nädalaks isolatsiooni. Vaata kindlasti ka reisihoiatust!  Valitsuse praegune otsust tähendab, et isolatsiooni…

Loe lähemalt...
11. märts
2020

TTJA seisukoht reisija õiguste ja koroonaviiruse leviku osas

Mitmed inimesed on pöördunud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti, mille osaks on ka EL tarbija nõustamiskeskus, poole sooviga saada teavet reisija õiguste kohta koroonaviiruse (COVID-19) leviku valguses. Kui tarbija on ostnud reisifirmalt pakettreisi Lähtuvalt Terviseameti riskihinnangust…

Loe lähemalt...
15. veebruar
2020

„Kuidas ma lepingulõksu sattusin?“

Tellimus- ehk lepingulõks võib näida kui tavaline reklaam. Tegelikult on tegemist internetis, eriti sotsiaalmeedias levivate pakkumistega, kus tasuta prooviperioodile või ühekordsele ostule järgneb ootamatu maksekohustus.    Tarbija kirjutas Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele: „Facebookis kuvas minu seinal pikemat aega toidulisandi pakkumist, mis oli soodushinnaga ja rohkelt…

Loe lähemalt...
14. veebruar
2020

Internetis kaaslase otsimine võib kaasa tuua ootamatuid arveid

Tutvumisportaalid on üha populaarsemad ning internet on romantilistest pakkumistest tulvil, mistõttu on paslik rääkida ka sellest, kuidas internetis kaaslast otsides uue sõbra asemel hoopis kopsaka arve võib saada. Kuivõrd enda üksindusest ja püüetest interneti teel endale head kaaslast leida igaüks kõva…

Loe lähemalt...
07. veebruar
2020

Vähem kui pooled reisijad ELis teavad oma õigusi

Täna algava turismimessi Tourest valguses tuletab EL tarbija nõustamiskeskus reisihuvilistele meelde, et Euroopa Liidus lennukit, pikamaarongi, bussi, laeva või parvlaeva kasutavad reisijad on kaitstud ühtsete reisijaõigustega. Paraku näitas Euroopa Komisjoni värske Eurobaromeetri uuring, et reisijaõiguste olemasolust teab vaid 43% ELi kodanikest. Komisjon plaanib õigusi…

Loe lähemalt...
06. veebruar
2020

Tule turismimessile, jagame nõuandeid!

7.-9. veebruarini jagame nõuandeid turismimessil Tourest 2020.  Asume peahallis F6 stendis. Vaata täpsemalt. Tule osale mängus, mis toimub pealaval laupäeval kell 12.00. Vaata piletiinfot messilehelt. Lae alla ka kutse tasuta sissepääsuks siit!

Loe lähemalt...
04. veebruar
2020

Milliseid muutusi toob Brexit tarbijatele?

Jaanuari viimasel päeval lahkus Suurbritannia Euroopa Liidust ning algas üleminekuetapp, mis kestab praeguse kokkuleppe järgi kuni 2020. aasta lõpuni. Mida tähendab Suurbritannia EL-st lahkumine tarbijatele? EL tarbija nõustamiskeskus Eestis annab vastused olulisematele küsimustele. „Tarbijakaitsealased seadused Euroopa Liidu riikides on enamasti ühtlustatud. Kas ja mil…

Loe lähemalt...
01. veebruar
2020

Iga teine tarbija on langenud pettuse ohvriks

Euroopa Komisjon avaldas enam kui 28 tuhande Euroopa Liidu elaniku seas läbi viidud värske uuringu tulemused, mis näitavad, et enam kui pool (56%) vastajatelt on viimase kahe aasta jooksul langenud vähemalt ühe pettuse ohvriks. Eesti tarbijatest on petta saanud iga kolmas. Euroopa Komisjoni volinik õigusküsimustes…

Loe lähemalt...
19. jaanuar
2020

2020: keskkonnasõbraliku tarbimise aasta

EL tarbija nõustamiskeskused kutsuvad tarbijaid mõtlema oma käitumise jätkusuutlikkusele – kuidas vähendada oma jalajälge tarbijana ja reisijana. Võimalusi keskkonnale jäetava jalajälje vähendamiseks on erinevaid, oma panuse saavad anda ka ettevõtjad. Kuidas olla keskkonnasõbralik tarbija? Tarbija saab oma keskkonnamõju vähendada mõeldes oma…

Loe lähemalt...
17. jaanuar
2020

EL tarbija nõustamiskeskus asub uuel aadressil Endla 10a

Alates 20. jaanuarist asub EL tarbija nõustamiskeskus Tallinnas uuel aadressil Endla 10a. Telefoninumbrid ja e-postiaadressid jäävad samaks. Palume kõigil, kes oma veebis, väljaannetes või muudes infomaterjalides viitavad Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse asukohale, teha vastavad muudatused.

Loe lähemalt...
21. detsember
2019

Viis sagedast küsimust paki saatmise kohta

Jõulueelsel ajal, mil postipakkide liikumisest sõltub nii mõnegi kingituse õnnestumine, tasub teada peamisi tarbijaõigusi paki vastuvõtmisel ja tagastamisel. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti juures tegutseva Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Tammaru vastab tarbijate kõige põletavamatele küsimustele pakisaatmise kohta.  Kes vastutab ja mida teha,…

Loe lähemalt...
11. detsember
2019

Hooletu kingijaht võib lõppeda kingi ja rahata

Äsja lõppenud musta reede kampaania on sujuvalt üle läinud jõulukingituste jahtimiseks – ostukeskuste parklad on pungil autosid täis ning võib ette kujutada, milline koormus on e-poodidel. Veebipoest kiirustades ostmisel võivad nii mõnedki tähtsad asjaolud tarbijal tähelepanuta jääda ja tähendada õnnetut ostukogemust – pole kinki,…

Loe lähemalt...
29. november
2019

Tarbija saab makseviisi valikuga kaitsta end pettuste vastu

„Mustal reedel“ muutub internetikaubandus tavapärasest aktiivsemaks. Lisaks netipoe usaldusväärsuse kontrollimisele, tasub tarbijail riskide maandamiseks läbi mõelda ka makseviis. Turvalise makseviisi valimine aitab hilisemate probleemide korral nii toimunud makset tõendada kui ka teatud juhtudel makse tagasi nõuda. E-kaubanduse puhul toimub tasumine tavaliselt enne, kui kaup…

Loe lähemalt...
22. oktoober
2019

Eksitus praakkauba tagastamisel võib tuua tarbijale ootamatu rahakulu

Internetipoest tellides võib juhtuda, et tellitud kaup ei vasta lepingule – on saadetud vale toode või tootel on puudus. Näiteks on tellitud kleidil selged kandmistunnused, teler kriimustustega või nutitelefoni komplekti kuuluv laadija on puudu. 14-päevane taganemisõigus ei ole enam tarbijaile võõras. Aga kas seda…

Loe lähemalt...
04. oktoober
2019

Adria tühistatud lendude piletiraha hüvitamisvõimalused

Lennuettevõte Adria Airways on esitanud pankrotiavalduse, mistõttu on  tema kui lennuvedaja litsents kehtetuks tunnistatud ja kõik lennud tühistatud. Ühelegi Adria Airways opereeritud lennule asenduslende ei korraldata. Reisijal, kelle lend on tühistatud, on järgmised võimalused saamata jäänud teenuse eest hüvitise küsimiseks.   Esimene võimalus: pöördumine oma…

Loe lähemalt...
30. september
2019

Nõuanded reisijaile seoses Thomas Cooki tegevuse lõpetamisega 23. septembril

Reisijail tasub teada, et edasised õigused sõltuvad suuresti sellest, kas broneeritud reisile kehtib lennukorraldaja litsentsiskeemi ehk ATOL kaitse või mitte – selle olemasolu saad kontrollida oma broneeringu kinnituselt (booking confirmation). Kui selle kaitse sulle kehtib, siis peab broneeringu kinnitus sisaldama ATOL serfitikaati, millelt leiad täpse…

Loe lähemalt...
16. september
2019

Kuidas lahendada piiriülest tarbijakaebust?

Kui ostetud nutitelefon ei tööta nagu peaks või uued jooksutossud lähevad katki, tuleb tarbijal pöörduda kaupleja poole. Enamasti tarbija kaebus rahuldatakse, ent mitte alati. Eestist ostetud asja puhul pöördub tarbija abi saamiseks tarbijakaitse poole, aga mida teha, kui kaup on ostetud väljastpoolt Eestit? Kuidas…

Loe lähemalt...
29. august
2019

Viis peamist tarbijamuret välismaiste kauplejatega

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti juures tegutseva Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse poole pöördub enam kui tuhat tarbijat aastas, kes soovivad nõu või abi olukorras, mil kauba või teenuse müünud kauplejaga on tekkinud probleeme. Keskus reastas kõige enam probleeme tekitanud tarbijamured. Esimene koht: e-kaubandus E-kaubandus oma…

Loe lähemalt...
26. juuli
2019

Majutusteenustele 14-päevane taganemisõigus ei laiene

Majutust vahendavate veebilehtede või äppideta ei kujuta paljud reisimist enam ettegi, ent mõnikord esineb ka kogenud reisijail ootamatuid probleeme. Sageli arvatakse ekslikult, et netis tellitud majutust saab 14 päeva jooksul tasuta tühistada viidates Euroopa Liidus kehtivale 14-päevasele taganemisõigusele. Majutusteenust vahendavad portaalid on tarbijate hulgas…

Loe lähemalt...
20. juuli
2019

Hea uudis reisihuvilistele – Airbnb muudab majutusplatvormi selgemaks

Majutusteenust vahendav internetiplatvorm Airbnb andis järgi Euroopa Komisjoni ja EL tarbijakaitseasutuste survele muuta oma platvorm tarbijaile selgemaks ja läbipaistvamaks. Muudatused puudutavad nii hinna kuvamist, teavet majutusteenuse pakkuja kohta ning vaidluste lahendamise võimalusi. Euroopa Komisjon avaldas äsja reisihuvilistele rõõmu valmistava uudise, mille kohaselt viib Airbnb oma…

Loe lähemalt...
22. juuni
2019

Neli nüanssi, mida jälgida vahendusportaalist lennupiletite ostmisel

Lennupileteid pakkuvad vahendusportaalid annavad hea ülevaate ja võrdlusvõimaluse erinevate lennuvedajate sihtkohtadest, lennuaegadest ja -hindadest. See on ka põhjus, miks neid eelistatakse otse lennuvedajate ostmisele. Paraku ei süveneta alati müügitingimustesse, mis võib hiljem põhjustada nördimust. Kes vastutab? Kõige tähtsamana tuleks enne piletite ostmist välja selgitada, kes…

Loe lähemalt...
20. juuni
2019

Piletiostjail on õigus tagasi nõuda Snoop Doggi kontserdi piletiraha

Juulis Helsingis esinema pidanud Snoop Doggi kontsert on tühistatud. Ürituse korraldaja on Rumeenias ettevõte, kellele tuleb piletiostnuil esitada avaldus makstud raha tagasi saamiseks. Vajadusel saab Eesti tarbijaid abistada EL tarbija nõustamiskeskus. Pileteid Snoop Doggi kontserdile müüs Soome piletiportaal lippu.fi (Lippupiste OY), kuid kaebus piletiraha tagasi…

Loe lähemalt...
11. juuni
2019

Kaitse oma rahakotti ürituste piletite järelturul hangeldajate eest

Suvel toimub väga palju kontserte, festivale ja muid sündmusi nii Eestis kui lähiriikides, kuhu sageli sõidetakse. Kui ametlikust piletimüüjalt pääset osta ei õnnestunud, tasub oma rahakoti huvides järelturult ostes olla väga tähelepanelik, sest lõkse seal jagub. Näiteks on osades riikides piletite järelturg keelatud või…

Loe lähemalt...
07. juuni
2019

Erivajadusega reisijat ei tohi diskrimineerida

Igal inimesel on õigus reisida. Muutmaks reisi meeldivaks kogemuseks, on Euroopa Liidus kehtestatud lisaks üldistele reisijaõigustele rida õigusi, mille eesmärk on võimaldada erivajadustega reisijatel reisida sama hõlpsalt nagu teistel kodanikel. Erivajadusega reisijate õigused on kokku lepitud Euroopa parlamendi ja nõukogu määrusega 1107/2006, mis kõige tähtsama…

Loe lähemalt...
25. mai
2019

Laevareisija võib hilinemise eest küsida hüvitist

Sarnaselt muudele transpordiliikidele, kehtivad ka laevareiside puhul Euroopa Liidu reisija õigused. Näiteks ei tohi küsida kõrgemat piletihinda sõltuvalt reisija kodakondsusest või ostukohast, samuti on reisijail õigused juhul, kui reis hilineb või tühistatakse. Reisija võib küsida tagasi kuni pool makstud piletihinnast või reisimisest üldse loobuda.

Loe lähemalt...
16. mai
2019

Tasub teada: ELi lennureisijal võib olla õigus küsida hüvitist kuni 600 eurot

Enne peagi algavat suvepuhkuste perioodi soovitab Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus reisijail meelde tuletada lennureisija õigused, kuna kõige sagedasemad reisimisega seonduvad probleemid puudutavad lendude hilinemist, tühistamist ja pagasiga seonduvat.

Loe lähemalt...
09. mai
2019

Euroopa Liidus on reisija kaitstud ühtsete õigustega

Igaühel on õigus reisida, olenemata valitud transpordivahendist. Seejuures tasub teada, et Euroopa Liidus reisides kehtivad ühtsed õigused kõikidele reisijatele, kes kasutavad reisimiseks lennukit, bussi, rongi kui laeva. Euroopa Liit on töötanud välja rea õigusi, et tagada reisijate õiglane kohtlemine. Näiteks…

Loe lähemalt...
12. aprill
2019

Kevadeks internetist uus auto?

Välismaalt kasutatud auto ostmine on tarbijate seas küllalt levinud ning tavaliselt on selle tippaeg kevadel. Kuivõrd sõiduki ostmine on võimalik ka interneti teel, võib hea tehingu asemel juhtuda, et auto on niivõrd kehvas seisus, et sellega ei ole võimalik isegi Eestisse sõita. Teadlikult tegutsedes…

Loe lähemalt...
15. märts
2019

Tea oma tarbijaõigusi: seitse levinud küsimust

Täna 57 aastat tagasi ehk 1962. aastal pidas Ameerika Ühendriikide president J. F. Kennedy kõne, mis pani aluse tarbijaõiguste seadusandlusele. 15. märts on kuulutatud üleilmseks tarbijaõiguste päevaks. Eesti tarbijate põhiõigused on kirjas tarbijakaitseseaduses, Euroopa Liidu riikides on tarbijad kaitstud ühesuguste õigustega.

Loe lähemalt...
08. veebruar
2019

Meeldetuletus turismimessiks: Ära lase ostumelul oma tähelepanu hajutada

Täna algava turismimessi Tourest 2019 puhul tuletavad Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) ja EL tarbija nõustamiskeskus reisihuvilistele meelde, et reisi ei tasu osta liiga rutakalt – müüjail tuleb anda reisijale piisavalt infot ning reisijal tasub pakutavaga põhjalikult tutvuda. Samuti tuleb reisiettevõtjatel hoolitseda, et…

Loe lähemalt...
02. detsember
2018

Tarbijat diskrimineeritakse?

Mis on geoblokeering ehk asukohapiirang või elukohast tingitud diskrimineerimine? Enamusele on need terminid võõrad, kuid tegelikult oleme tarbijatena seda kogenud. Alates 3. detsembrist on selliste piirangute tekitamine Euroopa Liidus keelatud. „Kahjuks teie maksevahend ei ole aktsepteeritav“ võib tulla vastuseks nii naaberriikide…

Loe lähemalt...
22. november
2018

Ettevaatust, must reede!

Homme on „must reede“ ehk Ameerika Ühendriikidest alguse saanud soodsate müügipakkumiste kampaania, mis on üle võetud terves Euroopas, samuti vallutanud Eesti. Netikauplejate ülisoodsaid pakkumisi on internetis rohkem kui jõuaks jälgida. Kui tavakauplustest ostes puudub tarbijal seaduslik õigus ostudest taganeda ja oma…

Loe lähemalt...
01. august
2018

Tähelepanematus autot rentides võib tuua ootamatuid lisakulusid

EL tarbija nõustamiskeskusesse pöörduvad sageli tarbijad, kelle krediitkaardilt on pärast välismaal auto rentimist võetud ootamatuid summasid. Apsakaid juhtub nii tarbija pealiskaudsusest lepingu lugemisel ja mõnikord võetakse tarbija krediitkaardilt maha tasusid ka alusetult. Autorendi lepingud on ettevõtete lõikes erinevad, sest EL tasandil…

Loe lähemalt...
28. juuni
2018

Läbimõtlematu tegutsemine reisi broneerimisel võib tuua hinnaüllatusi

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskused saavad aastas kümneid tuhandeid pöördumisi tarbijatelt, millest iga viies on seotud reisiteenuste hindadega. Alati ei ole algse hinna lõpphinnaks kujunemisel põhjuseks tarbija eksitamine kaupleja poolt, vaid hinda võivad kergitada ka tarbija tellitud lisateenused või hilisem soov broneeringut muuta.

Loe lähemalt...
10. märts
2018

Kontsertide ja spordiürituste piletite soetamine järelturult võib olla riskantne

Üritusturism on tõusutueel ning tavaliselt laekub suvekuudel Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele pöördumisi seoses spordiürituste või festivalide piletite soetamisega. Seega tasub probleeme ennetada ja teada, millised on järelturult piletite soetamisel varitsevad ohud. Kuna e-kaubandus on mugav ning kiire viis teenuste ja toodete…

Loe lähemalt...
09. veebruar
2018

EL tarbija nõustamiskeskus on turismimessil Tourest

EL tarbija nõustamiskeskus on koos tarbijakaitseametiga ka sel aastal turismimessil oma boksiga väljas ning nõustab reisihuvilisi teemadel, millega sageli tarbijad pöörduvad.  Näiteks, millised on reisija õigused lennu hilinemise või tühistamise korral, mida teha, kui autorendifirma on põhjendamatult tarbija krediitkaardilt maha arvanud kokkulepitust suurema summa…

Loe lähemalt...
26. jaanuar
2018

Leedu turismiamet hoiatab lennupiletite vahendusportaali 24fly.com eest

Leedu tarbija nõustamiskeskus teavitas sealse turismiameti hoiatusest UAB Skrydziai LT suhtes, kes tegutseb lennupiletite vahendusportaalina aadressil www.24fly.com, millel on ka eestikeelne ostukeskkond. Leedu turismiamet ei soovita nimetatud portaalist lennupileteid osta. Leedu turismiameti andmetel ei ole UAB Skrydziai LT reisikorraldusega tegelev emafirma UAB Travelonline Baltics esitanud…

Loe lähemalt...
24. november
2017

Ära lase oma valvsust uinutada

E-poed oma mugavuse ja soodushindadega on Mustal Reedel kindlasti paljudele tarbijatele atraktiivsed. Oma rahakoti huvides tasub alati veenduda, kas kaupleja, kellele Sa oma raha andma hakkad, on ikka aus. Petturlike veebipoodide äratundmine ei ole alati lihtne, ent on mitmeid võimalusi, mida kontrollides võid end…

Loe lähemalt...
23. oktoober
2017

Kes aitab lennureisijat?

Eestis ja mujal on jõudsalt hakanud kasvama ettevõtete hulk, kes pakuvad tarbijale tasulist teenust, mis sisaldab lennuvedajaga suhtlemist ning hüvitise taotlemist, mida kasutades tuleb reisijal loovutada kuni kolmandik hüvitisest. Seega tasub teada täpsemaid teenuse tingimusi ning teha teadlik valik, kas kasutada tasulist…

Loe lähemalt...
21. september
2017

Seitse soovitust, kuidas vältida probleeme Airbnb kaudu majutust otsides

Omal käel ja ilma reisibüroo abita reisimine on tore, mispärast otsustab ka üha rohkem inimesi just selliselt reisida. Lennupiletid saab soodsate pakkumistega ning järgmine samm ongi soodsa majutuse otsimine. Majutuse eest hoolitsevad reeglina majutusi vahendavad platvormid ning vahendusportaalid, ent liiga rutakas broneerimine…

Loe lähemalt...
15. märts
2017

Mis võib juhtuda võltskauba ostjaga?

On laialt teada, et internetist disainertoodete järgi tehtud odavaid koopiaid ehk võltsinguid ostes võib pettuda toote kvaliteedis ja võltsingud on vastuolus autorikaitsereeglitega. Paraku sageli ei teata, et võltsitud toote tellijat võib ka karistada, sealhulgas ka kriminaalkorras. Mitmetes Euroopa Liidu liikmesriikides on…

Loe lähemalt...
10. veebruar
2017

EL tarbija nõustamiskeskus soovitab: reisi targalt!

Sel nädalavahetusel, reedest pühapäevani saab tarbijakaitseametilt ja Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuselt nõu küsida rahvusvahelisel turismimessil Tourest 2017. Eesti halli sissepääsu juures asetsev ameti boksis tähisega C5 on kõigile tutvumiseks ka tavapäraselt Tallinna lennujaamas asetsev interaktiivne infokiosk lennureisija õigustest. Messil toimuva sagina…

Loe lähemalt...
09. veebruar
2017

Lennupiletid vahendusportaalist – mida silmas pidada?

Lennupiletite broneeringuid võib teha otse lennuvedajalt või kasutada edasimüüjate ehk reisiettevõtjate või piletivahendusportaalide teenuseid. Piletivahendusportaalide eeliseks on sageli see, et piletihuvilisele kuvatakse erinevate vedajate pakkumisi, mille hulgas võib olla ka väga soodsaid leide või sobivaid marsruute. Samas on piletivahendusportaalide puhul nüansse, mis…

Loe lähemalt...
ECC-net

Endla 10a Tallinn 10122

[email protected]

© Antud kodulehel avaldatud materjali kasutamine, levitamine või avaldamine ilma EL tarbija nõustamiskeskuse loata on keelatud.

 

Käesolev rakendus rahastati Euroopa Liidu tarbijapoliitika valdkonna tegevusprogrammi (2014–2020) raames. Käesolev väljaanne kajastab vaid autori seisukohti ning on esitatud tema vastutusel; see ei kajasta Euroopa Komisjoni, Tarbija-, Tervise-, Põllumajandus- ja Toiduküsimuste Rakendusameti (CHAFEA) ega ühegi muu Euroopa Liidu institutsiooni seisukohti. Euroopa Komisjon ega rakendusamet ei vastuta materjalis sisalduva teabe kasutamise eest.