Euroopa päev: Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus on aidanud tarbijaid juba 20 aastat

• 2024. aastal pöördus 29 liikmesriigis Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse (ECC-Net) poole pea 134 000 tarbijat.
• EL tarbija nõustamiskeskused aitasid tarbijatel tagasi saada pea 9 miljonit eurot.
• Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) koosseisu kuuluva Eesti EL tarbija nõustamiskeskuse poole pöördus mullu 1659 tarbijat. Kokku saadi keskuse abiga tarbijatele tagasi rohkem kui 100 000 eurot.

Ka Eestis tegutseb tarbijaid piiriüleste tehingutega abistav keskus, kuuludes Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti koosseisu. Tänavu tähistab Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus oma 20. juubeliaastat. „2024. aastal seisid Eesti tarbijad silmitsi mitmesuguste e-kaubandusega seotud probleemidega, sealhulgas hilinenud või puuduvate tarnetega, halva tootekvaliteediga ja kauplejatelt raha tagasisaamise raskustega. Paljud tarbijad puutusid kokku ka reisitõrgetega, majutuse- ning autorenditeenuse ostmisel tekkinud probleemidega,“ kommenteeris TTJA piiriülese tarbija nõustamiskeskuse juhataja Heldin Malmet.

ECC võrgustik seisab tarbijate õiguste eest

Euroopa tarbija nõustamiskeskuse (ECC-Net) juristid pakuvad tarbijatele tasuta abi piiriüleste vaidluste lahendamisel, pakkudes usaldusväärset õigusalast nõu tuginedes pikaajalisele kogemusele.

Mida teha, kui pärast auto rentimist võttis rendifirma ootamatult krediitkaardilt raha maha või lennureis Prantsusmaalt koju on tühistatud? Aga mida siis ette võtta, kui oled ootamatult sattunud Hispaania kaupleja piletivahendusportaalis lepingulõksu või Lätist soetatud kallis käekott osutub defektseks? Selliste, aga ka paljude teiste samalaadsete muredega on tarbijad saanud abi juba 20 aastat, pöördudes abi saamiseks oma koduriigi EL tarbija nõustamiskeskuse poole.

Teisi huvitavaid näiteid ja ülevaate Euroopa tarbijakeskuste võrgustiku tegevustest leiab hiljuti avaldatud 2024. aasta aruandest, mille saab alla laadida veebilehelt avaneb uues vahekaardis.

Tasuta nõu ja abi Euroopa tarbijaile

ECC võrgustikul on tarbijakeskus igas EL riigis ning ka Islandil ja Norras. Võrgustik teavitab Euroopa tarbijaid nende õigustest ja pakub tasuta abi piiriüleste vaidluste korral. ECC-keskused on pühendunud tarbija õiguste kaitsele, tehes selleks tihedat koostööd seaduseloomega, ettevõtetega ja teiste huvigruppidega. ECC-keskuste laualt on läbi käinud mitme miljoni tarbija mure, seega on võrgustikul suur roll kaasa rääkida EL-is kehtivate reeglite kaasajastamisel ja ka tarbijate teadlikkuse tõstmisel. Võrgustik avaldas 2024. aastal mitmeid vaateid nii reisijate õiguste parandamiseks kui ka vahendusmüügi (dropshipping) reguleerimiseks Euroopas. Euroopa tarbijakeskused (ECC-keskused) seisavad tarbijate õiguste eest ning teevad tihedat koostööd seadusandjate, ettevõtjate ja teiste osapooltega. Aastate jooksul on aidatud lahendada üle miljoni tarbija probleemi, mis annab neile tugeva aluse panustada Euroopa Liidu tarbijareeglite ajakohastamisse ja inimeste teadlikkuse suurendamisse. Keskuste teenused on tarbijatele tasuta ning nende toel on aastate jooksul tarbijatele tagasi saadud nõudeid mitme miljoni euro väärtuses.

Võrgustiku 2024. aasta tegemistest on võimalik täpsemalt lugeda aastaraportist: European Consumer Centres Network’s Actions in 2024 | European Consumer Centers Network avaneb uues vahekaardis

Vaata videot avaneb uues vahekaardis võrgustiku 2024. aasta tegevustest!

Kui elad Eestis ja sul on probleem teise EL liikmesriigi ettevõttega, siis kontakteeru TTJA EL tarbija nõustamiskeskusega www.ecc.ee avaneb uues vahekaardis ning saa tasuta nõu!

Tagasi