Nõuanded reisijaile seoses Thomas Cooki tegevuse lõpetamisega 23. septembril

Reisijail tasub teada, et edasised õigused sõltuvad suuresti sellest, kas broneeritud reisile kehtib lennukorraldaja litsentsiskeemi ehk ATOL kaitse või mitte – selle olemasolu saad kontrollida oma broneeringu kinnituselt (booking confirmation).

Kui selle kaitse sulle kehtib, siis peab broneeringu kinnitus sisaldama ATOL serfitikaati, millelt leiad täpse kirjelduse selle kohta, kes pakub sulle kaitset ja millises ulatuses või millistel tingimustel. Kui sellist sertifikaati broneeringu kinnitusel ei ole, siis see kaitse sul puudub.

Kui ATOLi kaitse on olemas:

  • Kui sa oled parasjagu välismaal reisil, siis sind tõenäoliselt transporditakse tagasi UK Civil Aviation Authority (CAA) abil, mis on lennureisija rakendusasutus Suurbritannias, hiljemalt 6. oktoobril.
  • Kui sinu tagasilend on plaanitud pärast 6. oktoobrit, tuleb tagasilend korraldada sul iseseisvalt, mille kulud on võimalik hiljem tagasi nõuda ATOL-lt. Tähelepanu: see kehtib ainult ATOLi serfitikaadiga reisidele, kontrolli oma broneeringu kinnituselt ATOLi sertifikaati!
  • CAA-ga ühenduse saamiseks soovitame kasutada kontaktivormi https://www.surveymonkey.co.uk/r/D3V677M. Arvestada tuleb, et suhtlemine peab toimuma inglise keeles, kuna tegemist ei ole Eestis registreeritud ettevõtte ega rakendusasutusega.
  • Pöördumises kindlasti edastada broneeringu number ja enda kontaktandmed. Mõnedel juhtudel saab CAA tagada sulle majutuse juba olemasolevas hotellis, aga võib juhtuda ka, et sul võidakse paluda kolida teise majutusasutusse. Kui sul tekib ATOL-kaitsega hotellis probleeme, palume sellest teavitada telefonil +44 1753 330 330 (ATOL).
  • Hüvitisnõudeid saab esitada CAA-le e-posti teel claims@caa.co.uk.

Kui ATOLi kaitset ei ole:

  • Kui sinu broneering või osa sellest ei ole kaetud ATOLi kaitsega, on sul võimalus uurida hüvitisvõimalusi pangakaardi väljastanud pangalt või reisikindlustusfirmalt, kellega on sul leping sõlmitud. Krediitkaardi puhul on võimalik alustada raha tagasi nõudmist ehk charge back protsessi.
  • Kui tasusid reisi eest krediitkaardiga (osaliselt või täielikult), võib kaardi väljastanud pank olla vastutav lepingu rikkumise eest. Lepingu rikkumine on see seetõttu, et tegemist on tasutud, aga saamata jäänud teenusega.
    Krediitkaardi väljastanud pank vastutab kogu reisitasu ulatuses ka juhul, kui krediitkaardiga tasusid reisi eest osaliselt, mitte täielikult. See kehtib ka nende reisiteenuste kohta, mille osutajaks ei ole Thomas Cook.
  • Soovitame taaskord tutvuda ka oma kodukindlustuse või pangakaardiga kaasnevate tingimustega, millele reisikindlustus tugineb.
  • Kui sa ei ole veel reisile läinud ning su reis koosneb mitme erineva reisifirma teenustest, siis tea, et kõik, mis on broneeritud Thomas Cookiga, on 23. septembrist alates tühistatud. Sul on õigus kasutada teist lennuvedajat ostes uued piletid, ent sellisel juhul CAA ei korralda sinu tagasisõitu.
  • Kui sinu tagasilennu operaatoriks on mõni teine lennuvedaja, mitte Thomas Cook, võib reis toimuda plaanide kohaselt, ent seda garanteerida ei ole võimalik. Samuti ei ole kindlust, et muud sinu reisiosad, nagu majutus, transfeer jms saaksid toimuda plaanipäraselt. Kui sul puudub täielik kindlus, et sinu reisi toimumine ning kõik selles sisalduv toimub muutusteta, soovitame mitte reisile minna. Neil, kes otsustavad reisimisest loobuda, tuleb tutvuda oma pangakaardi tingimusi ja konsulteerida pangaga või tutvuda reisikindlustuse tingimustega.
Tagasi