Hoiatus: tarbijakaitseametnikke teesklevad petturid võtavad ühendust finantsteenuse ohvritega
Kriminaalid esitlevad end Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse (ECC) esindajatena.
Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus hoiatab tarbijaid uue julge pettuse eest: kurjategijad esitlevad end Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse võrgustiku (ECC) esindajatena ja võtavad ühendust inimestega, lubades tagasi saada kaotatud raha. Sihtmärgiks on sageli need, kes on varem langenud finantsteenuste pettuste ohvriks. Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus rõhutab, et meie teenused on alati tasuta.
Kuidas petturid tegutsevad?
Petturid võtavad ohvritega ühendust telefoni ja e-posti teel, väites, et esindavad ECC võrgustikku. Peamiselt on kõnede ja kirjade saajaks inimesed, kes on varem finantsteenuste petuskeemide ohvriks langenud. Oma sõnumites kinnitavad väidetavad tarbijakaitseametnikud, et kaotatud raha on leitud.
Petturid väidavad, et raha hoitakse Šveitsi pangas Londonis ja on valmis tagastamiseks tarbija kontole. Enne seda nõutakse ohvri isikuandmeid. Samuti hoiatavad petturid, et kui andmeid ei esitata, annetatakse raha Euroopa heategevusorganisatsioonidele.
Petturid esitavad veenva, kuid keeruka loo, väites, et ECC võrgustik koos finantsjärelevalve ja Euroopa Keskpangaga on pettuse paljastanud. Samuti viidatakse tihedale koostööle Interpoliga.
Kuidas pettust ära tunda?
- Kirjad on allkirjastatud väidetava “Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse peadirektori ” poolt — sellist ametikohta ECC võrgustikus ei eksisteeri.
- Õige nimi on “Euroopa tarbija nõustamiskeskus”, mitte “Euroopa Tarbijaõiguste Keskus”.
- Kasutatud logo ei ole seotud ECC võrgustikuga.
- E-posti aadress erineb allkirjas toodud nimest (nt Andrew Werner vs Andrew Platt) ja domeenil pole ECC võrgustikuga mingit seost.
Mida teha kahtlase sõnumi korral?
- Kontrollige saatja usaldusväärsust: Kui kahtlete, võtke ühendust Eesti tarbija nõustamiskeskusega meiliaadressil [email protected].
- Hoidke oma andmed kaitstud: Ärge jagage isiklikke andmeid. Petturid püüavad sageli hankida tundlikku teavet, nagu näiteks pangakonto andmed või dokumentide koopiad.
- Ärge kunagi makske ettemakseid: Eesti Euroopa tarbija nõustamiskeskus ei küsi oma teenuste eest tasu — abi on alati tasuta.
- Teatage pettusest: Andke juhtunust teada Politsei- ja Piirivalveametile. Kui olete saanud sellise petukirja või telefonikõne, teavitage Eesti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskust meiliaadressil [email protected].