Euroopa tarbijakeskuste võrgustik avas uue kodulehekülje

Euroopa tarbijakeskuste võrgustik (ECC-võrgustik) avas sel nädalal uue veebilehekülje eccnet.eu, kust leiavad kasulikku teavet oma õiguste kohta tarbijad nii Eestist kui ka teistest EL liikmesriikidest, Islandilt ja Norrast.

Värskelt veebisaidilt leiab praktilisi juhiseid, kuidas oma tarbijaõigusi rakendada ning kuhu pöörduda abi saamiseks, kui tekib probleem piiriülesel ostlemisel või reisimisel. ECC-võrgustiku teenuseid (eelkõige abi konkreetse kaebuse lahendamisel) kasutavad tarbijad, kel on probleeme teisest EL liikmesriigist ostetud kauba või teenusega. Eestis asub võrgustiku esindus ehk EL tarbija nõustamiskeskus Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) koosseisus.

“Kõikide liikmesriikide keskused tegutsevad ühiselt võrgustikuna. Keskuste eesmärk on leida kohtuväliseid lahendusi tarbijate ja ettevõtete vaheliste piiriüleste vaidluste korral. Meie nõustajad on abiks seoses kaebustega teiste EL liikmesriikide, Islandi või Norra kauplejate vastu, mis puudutavad välismaal või interneti kaudu tehtud oste. Enim piiriüleseid kaebusi on tarbijatel seoses e-poodide, autorendifirmade, lennuvedajate, majutusasutuste, ürituste korraldajate ning investeerimisteenust pakkuvate firmadega,” kommenteeris TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Tammaru.

Vajadusel suheldakse tarbija kaebuse lahendamiseks otse kauplejaga ja tagatakse, et tarbija teab oma õigusi ning saab asjatundlikku abi oma emakeeles. Samuti nõustatakse tarbijaid, kuidas tegutseda juhul, kui kokkulepe ja lahenduse leidmine kauplejaga pole võimalik – näiteks kuidas kasutada kohtuväliseid vaidluste lahendamise üksuseid, väiksemate kohtuvaidluste menetlust või muid õiguslikke meetmeid. Tammaru lisas, et probleemide korral tasub pöörduda igaljuhul, sest nõustajad aitavad leida ka sobiva asutuse, kes juhtumiga edasi tegeleks, isegi kui see ei pruugi olla EL tarbija nõustamiskeskuse pädevuses.

16 aasta jooksul on Euroopa tarbijakeskuste võrgustik olnud abiks enam kui 1,5 miljonile tarbijale piiriüleste kaebuste lahendamisel. Ainuüksi selle aasta jooksul on võrgustikule esitatud enam kui 120 000 pöördumist.

Tagasi