Eelkõige tuleb lähtuda reeglist, et kaupade ja teenuste ostu kohta kehtivad selle riigi seadused, kus müüja asub. Enamikus EL liikmesriikides (ka Eestis) kehtivad ühesugused reeglid (lähtuvalt tarbekaupade müügi ja nendega seotud garantiide direktiivist 1999/44/EÜ), mille kohaselt võib tarbija kahe aasta jooksul pärast kauba ostmist pöörduda müüja poole, kui ostetud tootel ilmnevad mingid vead.
Alates 1. jaanuarist 2022 kehtib uus direktiiv (EL) 2019/771, millega tõhustati tarbijate õigusi.
Seejuures tuleb arvestada, et:
- Kui ost on sooritatud enne 1. jaanuarit 2022, siis on puuduse tekkimise põhjuste tõendamise kohustus 6 kuu jooksul pärast ostu tegemist müüjal, hiljem tuleb tõendamisega seonduv müüjaga kokku leppida. Pärast 1. jaanuarit 2022 tehtud ostude korral, on müüjal puuduse tekkimise põhjuste tõendamise kohustus 1 aasta jooksul ning hiljem tuleb tõendamisega seonduv müüjaga kokku leppida.
- Puudusega kauba puhul on tarbijal õigus nõuda, et tekkinud puudused tasuta kõrvaldatakse (asi parandatakse) või asendatakse puudusega toode uue kaubaga.
- Müüja võib valida esmasena ka parandamise, näiteks lähtuvalt oma kulutustest.
- Kui toote parandamine ega asendamine ei ole võimalik või see oleks ebamõistlikult kallis, on tarbijal õigus raha tagasi küsida või nõuda müügihinna alandamist.