accomotaion Created with Sketch.
Majutus

Majutuse broneerimine internetis

Kas teadsid, et majutuse broneerimisel ei ole seadusest tulenevat taganemisperioodi? Enne majutuse broneerimist on tark teha eeltööd, et hajutada võimalikke riske.

Internetist leiab mitmeid portaale, mille kaudu võib leida endale sobiva majutuskoha. Laekunud kaebuste põhjal tunduvad eestlaste seas olevat populaarsemad Booking.com, Hotels.com, Expedia, Agoda.com. Seejuures nimetatud veebilehtedest on Euroopas Hollandis registreeritud vaid booking.com ning teised asuvad väljaspool Euroopa Liitu.

Tarbijana on oluline teada, et kuigi sobilik majutus leitakse internetis vahendusportaalist, siis leping sõlmitakse siiski konkreetse majutust pakkuva ettevõttega ehk kui broneerid näiteks booking.com vahendusel endale korteri Riias, siis astud lepingulisesse suhtesse Lätis registreeritud kauplejaga.

Uuri, kas pakkumises väljatoodud hinnale võivad lisanduda täiendavad tasud, näiteks lapse lisavoodi tasud, hilisema check-in’i tasu (kui jõuad näiteks majutuskohta alles hilisõhtul) või koristusteenuse tasu, millest ei ole võimalik loobuda. Osades Euroopa linnades on kehtestatud ka kohalik turismimaks, mis võib lisanduda majutusteenuse tasule.

Majutust vahendavatel portaalidel võivad taolised tasud olla mõnikord lisainfo või muu alamlehe all, mistõttu tasub olla väga tähelepanelik, sest seesugused tasud võivad tunduvat kergitada majutuse lõpphinda.

Näiteks broneeris tarbija endale külaliskorteri Belgias hinnaga 90 eurot. Hiljem selgus, et tema krediitkaardilt võeti maha täiendavalt 50 eurot koristusteenuse eest. Sealjuures ei olnud algses majutuspakkumises märgitud koristusteenuse kohustuslikku tasumist ning tarbija oli korterit loovutades seda ise korralikult koristanud. Seega tasub hoolikalt vaadata.

Alati tasub veenduda, millist tüüpi majutusega on tegu – kas hotelli, külaliskorteri või kodumajutusega. Väga soodsaid pakkumisi Euroopa pealinnades on võimalik saada ka väga odavalt, isegi 15 euro eest, kuid tegemist võib olla hoopistükkis 12-kohalises unisex-toas oleva narivoodi kohaga, kus WC on koridoris.

Tarbijate pöördumistest nähtub, et teenuse kvaliteet ei pruugi alati vastata lubatule – fotod pakutava majutusteenuse kvaliteedist ja toa seisukorrast ei pruugi olla vastavuses.

Seega tasub enne konkreetse hotelli või korteri kasuks otsustamist uurida teiste kogemusi. Seda saab teha näiteks veebilehel Tripadvisor, kus lisaks kirjeldustele postitavad reisijad tihti ka fotosid, mis loovad reaalsema kujutelma antud majutuse kvaliteedist.

Üle vaadata tasub ka suuremad broneerimiskeskkonnad, kuhu samuti saavad reisijad anda majutusele hinnangut ning postitada pilte. Kindlasti tasub vaadata ka majutusasutuse enda kodulehte ja teha internetiotsingut.

Veebikeskkonnas olevad majutuspakkumised ei pruugi sisaldada hommikusööki või olla sama check-in või check-out ajaga, kui need oleks otse hotellist broneerides. Kindlasti tasub tarbijal kontrollida, et majutusasutus pakub hommikusööki ning kas see sisaldub juba majutuse maksumuses või on lisatasu eest.

Näiteks majutuse juures olev märge „hommikusöök“ või „Wi-Fi võimalus“ ei tähenda tingimata, et pakett seda sisaldab. Võib juhtuda, et internetiühendusega toa broneerimisel tuleb interneti kasutamise eest juurde maksta. Sellisel juhul peab hind olema kuvatud enne broneerimist. Samasugused reeglid kehtivad näiteks auto parkimiskoha puhul.

Paljudes linnades palutakse tarbijatel majutuse puhul tasuda ka linnamaks, mida reeglina hotelli maksumuses ei kajastata ning vastavasisuline märge peab olema pakkumise juures kuvatud (näiteks „Not included: € 4.50 City tax per night”.

Majutuse broneerimise lõpuleviimiseks palutakse sisestada oma krediitkaardi andmed. See on tihti nõutud ka siis, kui deposiiti kohe krediitkaardilt maha ei võeta.

Krediitkaardilt võetakse siiski majutuse tasu, juhul kui tarbija soovib broneeringu tühistada, kuid ei tee seda etteantud tähtaja jooksul.

Lisaks on tarbijatel ettetulnud olukordi, kus majutus broneeritakse, kuid deposiidi mahaarvamise hetkel ei ole krediitkaardil vajalikku summat. Sellisel juhul võib tarbija sattuda olukorda, kus majutusasutus tühistab ühepoolselt tarbija broneeringu sellest tarbijat e-kirja teel teavitades. Sellise olukorra vältimiseks tasub alati enne broneeringu tegemist veenduda oma rahalistes vahendites ning krediitkaardi kehtivusajas.

Kui pärast toa broneerimist tekib Sul kasutatud krediitkaardiga mõni tõrge, nt kaart kaob ära või on kehtivust kaotanud, siis paljudes broneerimissüsteemides on võimalik krediitkaarti vahetada, et ei tekiks hiljem mittetöötava krediitkaardi tõttu majutusest ilma jäämise oht.

Mida teha kui oled petta saanud?

Kui Sa ei ole teenuse kvaliteediga rahul või ei vasta teenus kokkulepitud tingimustele, peaksid esitama kauplejale kaebuse kohe, et anda hotellile või rendifirmale võimalus puuduste kõrvaldamiseks.

Kaebuse esitamine alles tagasi koju saabudes on reeglina majutusteenuse puhul liiga hilja ning ettevõte ei pruugi kaebust lahendada. Näiteks kui hotellituba on koristamata või puudub lubatud televiisor, soe vesi või kliimaseade, peab andma teenusepakkujale võimaluse olukorra parandamiseks, milleks ta võib näiteks pakkuda tarbijale uut tuba. Kui majutusasutus pole võimeline probleemi kohe likvideerima, siis tuleb kindlasti oma pretensioon esitada ka kirjalikult.

NB! Väga oluline on teada, et pretensiooni puhul ei saa Sa eeldada, et võid ebasobivat majutusest koheselt loobuda ning uue, endale sobivama koha valida, sealjuures olles veendunud, et kaupleja maksab talle raha tagasi.

Esita kaebus

Kui Sul on pretensioone majutusettevõtjale, mida ei õnnestunud kohapeal viibides lahendada, tee ettevõtjale kirjalik kaebus. Kaebuses märgi selgelt oma nõue ja lahendus olukorrale.

Kui Sul ei õnnestu probleemi kauplejaga ise lahendada, siis Euroopa Liidu siseste ostude puhul ei tasuks kohe käega lüüa, piiriüleste kaebuste lahendamisega saab aidata Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus.