Euroopa Liidu piires tehtud e-ostude puhul saavad tarbijad arvestada kindlate õigustega, sest kõigis liitu kuuluvates riikides, lisaks Norras, Suurbritannias ja Islandil, kehtib alates 2014. aastast tarbijakaitse ühtne miinimumtase.
Enne ostu sooritamist tee selgeks, kas veebipood kuulub juriidilisele või eraisikule: vaata, kelle pangakontole tuleb teenuse eest raha kanda (eraisiku või firma arvele) ning kas ettevõte on registreeritud Euroopa Liitu või väljapoole ühendust. Kui tarbijakaitse valdkonnas räägitakse kauba või teenuse müüjast, siis on mõeldud isikut, kes pakub kaupa või teenust tarbijale oma majandus- või kutsetegevuse raames.
Seega, eraisikult ostes ei saa EL tarbija nõustamiskeskus probleemide korral aidata ning Euroopa Liidu tarbijaõigus (pretensiooni esitamise õigus, 14-päevane taganemisõigus jms) ei rakendu. Samuti ei laiene tarbijakaitsereeglid ettevõtjate omavaheliste ostu-müügi tehingute korral.