TTJA EL tarbija nõustamiskeskus hoiatab: e-pood kingamood.ee ei täida tarbijate ees oma kohustusi

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskusele (ECC) on tänaseks laekunud mitmeid pöördumisi seoses veebipoega kingamood.ee. Veebilehe omanikuks on kolmandast riigist pärit ettevõte, kes omab ka tänaseks suletud moodtallinn.ee ja mood-tallinn.ee domeene.

Mitme pöördumise kohaselt erinevad saadetud jalanõud oluliselt veebipoes kuvatud toodetest. Näiteks on kasutatud materjalid odavad ja ebakvaliteetsed, võrreldes ostuhetkel lubatuga. Kaupleja keeldub raha tagastamisest ja pakub selle asemel järgmiseks ostuks 20% soodustust, mis ei vasta seadusest tulenevatele nõuetele. Teatud juhtudel on kaupleja keeldunud kauba tagastamisest põhjendusega, et originaalpakend on avatud.

11.aprillil avaldas TTJA hoiatuse Moodtallinn.ee tegevuse kohta, kes ei täida tarbijate ees oma kohustusi. Esmapilgul viitasid veebilehe domeeniinfo ja veebileht Scamadviser Leedu ettevõttele VilVid LT MB. Kaebuste edastamisel Leedu EL tarbija nõustamiskeskusele selgus tõsiasi, et VilVid LT MB ei ole seotud moodtallinn.ee veebilehega. Peagi ilmus uus, sarnase ülesehitusega ja visuaalilt lähedane veebileht mood-tallinn.ee. Domeeniinfo järgi kuuluvad veebilehed Moodtallinn.ee ja mood-tallinn.ee Hongkongis registreeritud ettevõttele Minimum Illion Limited.

Tänaseks on veebilehed moodtallinn.ee ning mood-tallinn.ee suletud. Ettevõtte Minimum Illion Limited poolt on loodud aga ka kolmas, hetkel avatud veebileht kingamood.ee, mille kohta on alates aprilli keskpaigast laekunud seitse tarbijapöördumist.

EL tarbija nõustamiskeskus soovitab vältida ostude tegemist veebilehelt kingamood.ee. Tegemist on kolmandast riigist pärit ettevõttega, mistõttu ei ole võimalik EL tarbija nõustamiskeskusel võimalus tarbijaid aidata. 

Millele pöörata tähelepanu e-poest tellimisel?

  • Alati tuleb enne ostmist veenduda, et kaupleja kontaktandmed on leitavad ja korrektsed. Kui lehel puudub kaupleja e-postiaadress ning ühenduse võtmiseks on avaldatud vaid kontaktivorm, kuhu tarbija saab sisestada enda andmed ning küsimuse või tagasiside, tuleks ostust loobuda.
  • E-poe tippdomeen .ee või lehe eestikeelne sisu ei anna alati alust arvata, et tegemist on Eesti ettevõttega. Samuti veebipoed, mille veebiaadressis sisaldub näiteks .lv või .de, ei pruugi olla Läti või Saksamaa ettevõtted ning veebilehel kasutatud keele järgi ei saa hinnata kauplejate päritolu.
  • Kui veebipoega puudub varasem kogemus, tasub internetist kindlasti otsida teiste tarbijate kommentaare ja hinnanguid ning kahtluse korral ostu mitte sooritada.
  • Küsi kauplejalt küsimusi – enne ostu sooritamist tasub küsida kauplejalt kas e-kirja või telefoni teel mõni täpsustav küsimus kauba omaduste või müügitingimuste kohta. Nii saab selgeks, kas kaupleja kodulehel esitatud kontaktandmed üldse kehtivad ning kas kauplejal on tahtmist tarbija pöördumistele reageerida.
  • Enne kauba tellimist tutvu kindlasti tähelepanelikult tellimistingimustega ning kõige rohkem pööra tähelepanu sellele, kuidas ja millal peab kauba eest maksma ning millised lisakulud (posti- või teenustasud) võivad lisanduda.
Tagasi