Eksitav on kauplemisvõte siis, kui kaupleja või teenusepakkuja:
- annab Sulle kauba või teenuse kohta valeinfot või esitab õiget infot viisil, mis võib Sind tõenäoliselt eksitada, kuna on ebaselge, arusaamatu või mitmeti mõistetav;
- jätab Sulle andmata olulise info, mida Sul oleks vaja teada ostuotsuse tegemisel (nt teave kauba või teenuse peamiste omaduste ja hinna, kauba kasutamisega seonduva hoolduse ja varuosade kohta).
Näiteid eksitavatest kauplemisvõtetest
- Müüja väidab Sulle kaupa või teenust reklaamides, et see on saadaval ainult piiratud aja jooksul, kuigi tegelikult on kaup või teenus olemas sama hinnaga mitme nädala jooksul.
- Kaupleja või teenusepakkuja lubab Sulle auhinda/kingitust (nt kauplus lubab igale aiamööbli ostjale tasuta päikesevarju), kuid auhinnale/kingitusele järele minnes selgub, et need on juba otsas.
- Kaupleja või teenusepakkuja esitleb Sulle tarbijana õigusaktidega antud õigusi oma pakkumise eripärana (nt e-pood reklaamib videokaameraid, öeldes, et ainul nende poes kehtib 14-päevane tagastusõigus).
- Kaupleja või teenusepakkuja lisab turundusmaterjalidele arve, mis jätab Sulle vale mulje, et oled kauba või teenuse juba tellinud (nt otsepostitusega saadetud postkaartide komplekt arvega, mille puhul jääb mulje, et saadetu eest tuleb tasuda).