Müüja vastutus on sätestatud seadusega - kui auto ost on sooritatud EL liikmesriigi autokaupluses ehk müügileping sõlmitud juriidilise isikuga, siis on müüja kauba eest vastutav vähemalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivi 1999/44/EÜ kohaselt, mis puudutab tarbekaupade müüki ja nendega seotud garantiisid.
Alates 1. jaanuarist 2022 kehtib uus direktiiv (EL) 2019/771, millega tõhustati tarbijate õigusi.
Konkreetse müüja vastutuse kindlaks määramisel tuleb aga alati lähtuda selle konkreetse riigi seadustest, kus kauba müüja asub.
Kui uute kaupade ostul vastutab müüja antud direktiivi kohaselt kõigi lepingule mittevastavuste ehk puuduste eest, mis esinevad auto üleandmise ajal, kahe aasta jooksul, siis kasutatud auto puhul võib müüja vastutuse aeg olla lühem kui kaks aastat, kuid mitte lühem kui aasta. Nii ongi näiteks Saksmaal kehtestatud kasutatud autode ostmisel tarbija õigus ühe aasta jooksu esitada auto kvaliteedi suhtes pretensioon, eeldusel, et ilmnenud viga oli olemas juba auto üleandmisel.
Vabatahtlik garantii – kasutatud autodele ei pea müüja andma garantiid. Kui aga müüja pakub kasutatud autole täiendavalt ka garantiiaega, siis tuleb kindlasti täpsustada, kes on kohustatud teostama garantiiremonti ja kuidas on lood selle garantii territoriaalse ulatusega. Ehk mis tingimustel garantii kehtib. Seega tuleb küsida garantiitunnistus, sest on esinenud juhuseid, kus auto tuuleklaasil olnud reklaamis mainiti garantii olemasolu, aga müügilepingus märgiti, et garantiid ei ole, kuna auto viiakse riigist välja.
Tasub meeles pidada, et garantii on oma olemuselt vabatahtlik lisasoodustus, selle puudumine või lõppemine ei mõjuta seadusega kehtestatud tarbijaõigusi ehk müüja vastutust vähemalt aasta jooksul ilmnenud puuduste osas. Seda muidugi juhul, kui esinenud puudused olid varjatult olemas juba auto üleandmise hetkel ja müüja ei suuda vastupidist tõendada.
Kui peaks juhtuma, et ostetud kasutatud autol ilmnevad vead, halvimal juhul juba enne ostetud autoga koju jõudmist, siis tuleb viivitamatult, kuid mitte hiljem kui kahe kuu jooksul vea avastamisest, teha müüjale kirjalik kaebus, milles esitada lisaks probleemi kirjeldusele ka omapoolne selgelt väljendatud nõue.