Tarbijatel on probleeme Suurbritannia e-poega QC Exclusive

Euroopa Liidu (EL) tarbija nõustamiskeskusele on viimastel päevadel laekunud mitme tarbija kaebused seoses Suurbritannia e-poest QC Exclusive (www.qcexclusive.co.uk)  kauba tellimisega.

Kaebuste kohaselt ei ole tarbijad kokkulepitud aja jooksul tellitud kaupa kätte saanud. Müüja keeldub tarbijatele väljastamast kauba transpordi jälgimise koodi ja edastamast täiendavat infot kauba saatmise kohta.Kui tarbija on mainitud e-poest soovitud tooted välja valinud, need ostukorvi lisanud ja asub kauba eest maksma, siis väljastatakse talle arve, millest võiks järeldada, et tegemist on firma väljastatud arvega. Samas palutakse raha kanda pangaülekandega eraisiku arveldusarvele.

EL-i tarbija nõustamiskeskus ega ka tarbijakaitseamet ei saa tarbijaid aidata, kui kaupu või teenuseid on soetatud teiselt eraisikult või kui tegemist on pettusega. Seetõttu tasub alati enne e-poest kauba tellimist teha kindlaks, kas müüja on era- või juriidiline isik. Üks võimalus selleks on vaadata, kelle pangakontole tuleb kauba eest raha kanda – eraisiku või firma arvele.

Samuti tuleks enne ostu tegemist kontrollida internetist kaupleja tausta. Hoiduda tuleks ka kergekäeliselt sajaprotsendilise ettemaksu tasumisest.

Nendel tarbijatel, kes on QC Exclusive’ist tellimisel tasunud PayPali vahendusel, tuleks viivitamatult esitada PayPalile vastavasisuline pretensioon. Arvestades seda, et PayPali konto on reeglina seotud maksja krediitkaardiga, tasub täiendavalt pöörduda ka krediitkaardi välja andnud panga poole täpsustamaks panga võimalusi tagasimakseks.

Lisamaterjalid:

• tarbijakaitseameti e-kaubanduse teemaline rubriik:
http://www.tarbijakaitseamet.ee/e-kaubandus/;
• tarbijakaitseameti välismaalt ostmise teemaline rubriik:
http://www.tarbijakaitseamet.ee/ostmine-valismaalt/
 

Lisainfo:
Kristina Vaksmaa
EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja
5101729