Lend loetakse tühistatuks, kui:
- Sinu algsest lennuplaanist loobutakse ja Sind viiakse üle teisele regulaarlennule
- lennuk tõusis õhku, kuid oli sunnitud naasma lähtelennujaama ja Sind viidi üle teisele lennule
- Sinu lend saabub lennujaama, mis ei ole Sinu lennupiletil märgitud lõppsihtkoht, välja arvatud juhul, kui:
- oled nõustunud marsruudi muutmisega Sinu algse lõppsihtkoha lennujaama või muusse Sinuga kokkulepitud sihtkohta jõudmiseks (samasugustel reisitingimustel ja esimesel võimalusel). Sellisel juhul loetakse seda lennu hilinemiseks, mitte tühistamiseks.
- saabumislennujaam ja algne sihtlennujaam teenindavad sama linna või piirkonda. Sellisel juhul loetakse seda lennu hilinemiseks, mitte tühistamiseks.
Lennu tühistamisel peab lennuettevõtja pakkuma reisijale kas:
- piletihinna hüvitamist
- või muid võimalusi reisi lõppsihtkohta jõudmiseks (ehk asenduslendu või – teekonda).
Samuti peab lennufirma pakkuma reisijatele hoolitsust vastavalt ooteajale ja lennu pikkusele:
Lennu pikkus |
Ooteaja kestus |
Pakutav hoolitus ja abi |
Kuni 1500 km |
Üle 2 tunni |
Ooteajaga võrreldes piisav söök ja jook.
Tasuta kaks telefonikõnet või e-kirja. |
1500-3500 km |
Üle 3 tunni |
Üle 3500 km |
Üle 4 tunni |
Igasugune lend |
Üle 5 tunni |
Ooteajaga võrreldes piisav söök ja jook.
Tasuta kaks telefonikõnet või e-kirja.
Kogu piletihinna tagasimaksmine, kui reisija otsustab reisist loobuda. |
Igasugune lend |
Eeldatav väljalend on lükkunud järgnevale päevale |
Ooteajaga võrreldes piisav söök ja jook.
Tasuta kaks telefonikõnet või e-kirja.
Majutus ja transport lennujaama ja majutuskoha vahel.
Kogu piletihinna tagasimaksmine, kui reisija otsustab reisist loobuda. |
Lisaks on reisijatel lennu tühistamise korral õigus ka määrusega kehtestatud hüvitisele, mille määr sõltub lennu pikkusest ning marsruudist, samuti ooteaja pikkusest:
Lennu pikkus |
Hilinemine sihtkohta |
Hüvitise suurus |
Kuni 1500 km |
Alla 2 tunni |
125 € |
Üle 2 tunni |
250 € |
1500 -3500 km |
Alla 3 tunni |
200 € |
Üle 3 tunni |
400 € |
Üle 3500 km |
Alla 4 tunni |
300 € |
Üle 4 tunni |
600 € |
Õigus hüvitisele oleneb lennu tühistamise korral mitmest asjaolust – nii sellest, kui varakult reisijaid lennu tühistamisest teavitati kui ka sellest, mis oli tühistamise põhjuseks.
Kui lend tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, nagu näiteks ilmastikutingimused, ootamatud tehnilised rikked, lennujaamapersonali streik jms, ei ole reisijatel õigust hüvitist nõuda. Asjaolude erakorralisuse tõendamise kohustus lasub lennuettevõttel.
Kas hüvitist makstakse sularahas, pangaülekandega, tšekiga või reisitšekkides, oleneb osapoolte kokkuleppest.